بهترین روش تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

بهترین روش تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ یکی از ایرادهایی است که در آمار مجموعه تعمیرات تلویزیون تعداد زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. هاله های سیاه ابر مانند به تدریج در صفحه تلویزیون ایجاد می شود و باعث کاهش کیفیت تصویر تلویزیون می‌شود و در نهایت به قطع شدن تصویر تلویزیون ختم می‌شود.

خرابی بخش بک لایت در تلویزیون های ال سی دی و با آمار بسیار بیشتر در تلویزیون های ال ای دی ایجاد می شود. تلویزیو های سامسونگ هم دچار این ایراد می شوند و نسبت به این که بک لایت تلویزیون از نوع شاخه‌ای (direct) و یا لبه (edge) باشد ایراد ظاهری ایجاد شده با هم متفاوت است.

بک لایت شاخه ای ساختار ساده‌تری دارد و ایرادهایی که بعلت خرابی آن ایجاد می شود هم ظاهر ساده‌تری دارند. در بک لایت شاخه‌ای، لامپهای بک لایت به صورت شطرنجی در مساحت تصویر تلویزیون پخش شده‌اند و خرابی هر یک از لامپها باعث ایجاد یک هاله تاریک در سطح تصویر تلویزیون می‌شود. در بک لایت لبه اما بعلت تابش نور بک لایت از کناره‌های تصویر قطع شدن بخشی از لامپ‌های بک لایت باعث ایجاد هاله تاریک در تصویر تلویزیون و در نزدیکی لامپ‌ها می شود. اما به تدریج و هر چقدر از لامپ‌ها فاصله گیریم بعلت تابش نور سایر لامپ های بک لایت، تاریکی کمتری دیده می‌شود.

در بین تلویزیون های سامسونگ مدل هایی مانند  H – EH – J – F  دارای بک لایت شاخه ای هستند و مدل هایی مانند ES – D دارای بک لایت لبه هستند و ایراد سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ در آنها نسبت به نوع بک لایت آنها ایجاد می‌شود.

سیاه شدن تصویر تلویزیون

بهترین روش تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

برای انتخاب بهترین روش تعمیر تلویزیون سامسونگ باید ابتدا ساختار دستگاه را به طور کامل بشناسیم و با بررسی و عیب یابی تلویزیون سامسونگ علت ایجاد خرابی را مشخص کنیم که آیا خرابی بک لایت تلویزیون بعلت استهلاک طبیعی دستگاه بوده است و یا این که خرابی یکی از قطعات مثلا برد پاور باعث خرابی بخش بک لایت شده است؟

به طور کلی دو روش مشخص برای تعمیر بک لایت تلویزیون وجود دارد: تعمیر بک لایت و یا تعویض کامل بک لایت.

پروسه تعمیر بک لایت تلویزیون شامل تعویض قطعات معیوب و تعویض بک لایت همانطور که از نام آن پیداست شامل تعویض همه لامپ های بخش بک لایت تلویزیون است. تعمیر بک لایت تلویزیون مخصوصا در برند سامسونگ بعنوان گزینه اول توصیه نمی شود چرا که ساختار بک لایت در عموم مدل های تلویزیون سامسونگ به گونه‌ای است که وقتی عمر مفید لامپ ها تمام می شود با فاصله زمانی کوتاه می سوزند و اگر بدون بررسی دقیق دستگاه اقدام به تعمیر بک لایت کنیم در مدت کوتاهی مجددا بک لایت دچار خرابی می شود.

در تعویض بک لایت تلویزیون سامسونگ هم لازم است که حتما از بک لایت های با کیفیت استفاده شود. متاسفانه برخی از تعمیرکاران تلویزیون برای کاهش هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ اقدام به استفاده از بک لایت های بی کیفیت می کنند که در مدت کوتاهی مجددا مصرف کننده را دچار مشکل می کند.

تاریکی صفحه تلویزیون سامسونگ

علت سیاه شدن تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از مواردی که در تعمیر بک لایت تلویزیون حتما باید جواب داده شود علت خرابی بک لایت تلویزیون است. در مجموعه تعمیرات تلویزیون اگر علت خرابی مشخص نشود ایراد ایجاد شده در مدت کوتاهی مجددا ایجاد می شود و به اصطلاح تعمبرات انجام شده برگشت می خورد.

هر چند ایراد بک لایت یکی از ایرادهای عمومی در تعمیرات تلویزیون سامسونگ شناخته می شود و بیشتر بعلت پایان عمر مفید لامپ های بک لایت ایجاد می شود اما بعضی مواقع علت های دیگری به این پروسه کمک می کنند و سرعت آن را بالا می برند. بعنوان نمونه همانطور که در نوشته های قبلی هم توضیح دادیم شرکت سامسونگ در عموم بک لایت های شاخه ای خود از چسب حرارتی برای چسباندن شاخه ها استفاده نکرده است. شاخه های بک لایت به مرور زمان در بخش هایی از فلز خنک کننده زیرین فاصله می گیرد که همین مسئله به گرم شدن بیشتر لامپ ها و افزایش سرعت استهلاک آنها کمک می کند. اضافه کردن چسب دحرارتی یکی از اصلاحیه های مهم در تعمیر بک لایت تلویزیون سامسونگ است که به افزایش عمر بک لایت تلویزیون سامسونگ کمک قابل توجهی می کند.

کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

هزینه تعمیر سیاه شدن تصویر تلویزیون سامسونگ با توجه به قیمت بک لایت تلویزیون و قطعاتی که باید در پروسه تعمیر تلویزیون مصرف شود کاملا متغیر است.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون نسبت به مدل تلویزیون از حدود 250 هزار تومان تا حدود 750 هزار تومان متنغیر است و همچنین هزینه تعویض بک لایت در مدل های مختلف تلویزیون سامسونگ از حدود 350 هزار تومان تا حدود 1.800 هزار تومان می تواند تغییر کند. کیفیت بک لایت و همچنین نوع و ساختار آن ، سایز و اندازه ( اینچ ) تلویزیون و همچنین کیفیت کاری تعمیرکار تلویزیون از مهمترین عوامل تعیین کننده هزینه تعمیر تلویزیون است.

تعمیرکاران خبره و کار بلد تلویزیون معمولا دو راه اصلی برای تعمیر بک لایت تلویزیون در نظر می گیرند : اگر ایراد و خرابی ایجاد شده در بک لایت تلویزیون محدود باشد و بتوان با هزینه کم آن را تعمیر کرد و در عین حال تعمیر انجام شده قابل اطمینان و گارانتی باشد بک لایت تلویزیون را تعمیر می کنند. باز هم تاکید می کنیم که این مورد حتما باید با اطمینان کامل از عملکرد طولانی مدت دستگاه همراه باشد و در موارد معدودی قابل انجام است. اما اگر خرابی تلویزیون به گونه ای باشد که عمر قطعات تمام شده باشد و یا به هر دلیل دیگر احتمال خرابی مجدد وجود داشته باشد حتما بک لایت و یا هر قطعه دیگر که خراب باشد را بطور کامل تعویض می کنند.

تاریکی تصویر تلویزیون سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط