چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی

چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعداد چشمک ها در چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی نشان دهنده محدوده خرابی قطعات تلویزیون است تا پروسه تعمیر تلویزیون را تسهیل کند.

سونی در تلویزیون های خود از نوعی سیتم عیب یابی استفاده کرده است که با ایجاد هر نوع اشکالی در تلویزیون، دستگاه پس از روشن شدن به حالت استندبای می رود و چراغ جلوی دستگاه شروع به چشمک زدن می کند.

تعداد چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی در یک سیکل زمانی، ثابت و مشخص کننده محدوده ایراد است. به بیان ساده تر اگر تلویزیون ایرادی پیدا کند پس از اینکه تلویزیون را روشن می کنیم خود بخود خاموش می شود و چراغ قرمز جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند و یک تعداد چشمک می زند و پس از 2 ثانیه مکث مجددا همان تعداد را تکرار می کند.

مثلا اگر تلویزیون سونی در بخش صدا ایراد پیدا کند و تلویزیون را روشن کنیم دستگاه مجددا خاموش می شود و چراغ جلوی دستگاه 8 بار چشمک می زند و 2 ثانیه مکث می کند و مجددا 8 بار چشمک می زند. این عیب یابی در بخشی از حافظه دستگاه ثبت می شود و قابل دسترسی خواهد بود.

در ابتدای نقشه فنی هر یک از محصولات سونی جدولی وجود دارد که مختص همان مدل است و در آن ایراد معادل هر تعداد چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی ذکر شده است.

یکی از مزایای این سیستم عیب یابی کمک به بخش خدمات پس از فروش و تعمیرات تلویزیون است. در نظر بگیرید که تلویزیون سامسونگ شما بعلت خرابی یکی از قطعات روشن نشود، در این حالت با توجه به عدم مشخص بودن قطعه خراب بدون بررسی و عیب یابی حضوری متخصصی تعمیرات تلویزیون نمی توان اطلاعات دقیقی از پروسه تعمیر و مراحل فنی آن به مشتری ارائه داد.

در نقطه مقابل اگر همین ایراد در تلویزیون سونی ایجاد شود با شمردن چشمک زدن چراغ جلوی دستگاه و گزارش آن به بخش تعمیرات تلویزیون می توان اطلاعات دقیقی نسبت به قطعه خراب و مراحل تعمیر و مهمتر از همه هزینه تعمیرات تلویزیون دریافت کرد.

نمونه دیجیتالی جدول تعداد چشمک ها در تمام تلویزیون های سونی قابل دسترسی است. در این جدول که با فشار دادن دکمه های

DISPLAY  +   5   +   (+VOL)   +   POWER ON

ظاهر خواهد شد تعداد چشمک هایی که دستگاه می تواند نشان دهد در یک سمت و ایراد معادل آن و تعداد سیکل های چشمک نشان داده شده در مقابل آن نوشته شده است.

تعداد سیکل ها در ابتدا صفر است و به ازای هر سیکل چشمک زدن درهر ایراد، به عدد صفر مقابل ایراد یک عدد اضافه می شود. مثلا در منوی زیر ایراد بک لایت در تلویزیون با تعداد 6 چشمک شناخته شده است و عدد 35 مقابل آن هم نشان می دهد که این دستگاه 35 بار تعداد 6 چشمک را اعلام کرده است.

 

 

 

چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی

یکی از اقدامات مهم در تعمیر تلویزیون سونی پاک کردن حافظه نرم افزاری دستگاه در بخش عیب یابی است.

با انجام این کار منو به حالت اولیه ریست می شود و باعث می شود که اگر بعدا دستگاه اشکال و ایرادی پیدا کند قابل تفکیک با ایراد فعلی باشد و تعمیرکار را به اشتباه نیندازد.

گاها دیده شده است که مصرف کننده از خاموش شدن گاه به گاه و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی خود به بخش تعمیرات تلویزیون سونی شکایت می کند و متخصصین تعمیرات در بررسی اولیه و با چک کردن منوی عیب یابی چندین کد و تعداد چشمک را تغییر یافته می بینند که ممکن است بخشی از آن مربوط به تعمیر قبلی بوده باشد که بوسیله تعمیرکار مربوطه پاک نشده است و بخشی از آن مربوط به ایراد فعلی دستگاه، که همین مسئله می تواند بخش فنی را به اشتباه بیندازد.

برای پاک کردن منوی عیب یابی در تلویزیون سونی کافیست پس از ورود به منوی عیب یابی کلید های 8 و سپس 0 را از روی کنتر فشار دهید. با وارد کردن این کد منوی عیب یابی ریست شده و به حالت اول برمی گردد.

 

چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی

 

احتیاط :  منوی عیب یابی جهت دسترسی بخش فنی دستگاه است و وارد شدن به آن توسط افراد غیر متخصص باعث ایجاد اختلال در کارکرد طبیعی دستگاه شود. در مواجهه با چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سونی در صورت عدم تخصص کافی از ورود کنجکاوانه به این بخش جدا خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط