پیام DEST ERROR در تعمیر ضبط خانگی سونی

پیام DEST ERROR در تعمیر ضبط خانگی سونی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

پیام DEST ERROR در تعمیر ضبط یکی از ایرادهایی است که در مجموعه تعمیر سیستم های صوتی فقط در بخش تعمیر ضبط خانگی سونی دیده می‌شود. در ادامه همراه متخصصین تعمیرات سونی به بررسی علت نمایش پیام DEST ERROR در صفحه نمایش ضبط خانگی سونی و روش برطرف کردن آن می‌پردازیم.

پیام DEST ERROR در تعمیر ضبط خانگی سونی

پیام DEST ERROR در ضبط‌های خانگی سونی سری GN مانند مدل‌های GN1100D – GN1300D و سری GNZ مانند GNZ88D – GNZ888D ایجاد می‌شود. این مدل‌ها در بخش درایو دیسک ساختار مشابهی دارند و برد سروو (SERVO) آنها از نوع DMB 16 استفاده شده است.

وظیفه برد سروو کنترل مکانیزم دیسک و دریافت اطلاعات دیسک بوسیله اپتیکال بلاک و سپس پردازش این اطلاعات است. برد سروو با دریافت فرمان از سیستم کنترل مرکزی بخش مکانیکی را راه‌اندازی می‌کند و اطلاعات دیسک را دریافت کرده و با پردازش و تبدیل سیگنال دیجتال به آنالوگ صدا و توصیر خروجی را پردازش اولیه می‌کند.

برد سروو در اکثر مدل‌های ضبط خانگی سونی با ساختار SMD ساخته شده است. در ساختار SMD قطعات نسبت به ساختار DIP (معمولی) بسیار کوچکتر هستند. تعمیر بردهای SMD دقت و ظرافت بالایی لازم دارد و کوچکترین اشتباه باعث غیر قابل تعمیر شدن برد خواهد شد.

نمایش پیام DEST ERROR معمولا وقتی ظاهر می‌شود که دکمه OPEN/CLOSE را فشار دهیم. ایراد DEST ERROR معمولا در بخش نرم افزاری برد سروو ایجاد می‌شود. تعمیر ضبط خانگی سونی در این ایراد از مراحل نرم افزاری شروع می‌شود و در صورت برطرف نشدن باید قطعات سخت افزاری تعویض شود. در رفع ایراد حتما باید از قطعه اصلاح شده استفاده شود در غیر این صورت ایراد بعد از مدت کوتاهی تکرار خواهد شد.

پیام DEST ERROR در تعمیر ضبط خانگی سونی
پیام DEST ERROR در تعمیر ضبط خانگی سونی مدل gn1100

پیام EJECT در ضبط خانگی سونی

در انتها به پیام خطای دیگری که ممکن است در تعمیر ضبط خانگی سونی با آن مواجه شوید می‌پردازیم. پیام EJECT معمولا با خاموش شدن ضبط خانگی سونی همراه است.

خرابی بخش کاست ضبط خانگی سونی و درگیر بودن مکانیزم این بخش باعث نمایش پیام EJECT و سپس خاموش شدن ضبط خانگی سونی خواهد شد. زمانی که ضبط خانگی سونی را روشن می کنیم در ابتدا بخش‌های مختلف دستگاه مانند کاست و CD ریست شده و آماده کار می‌شوند. در این ریست اولیه مکانیزم هر کاست با گردش چرخ دنده‌ها در حالت خلاصی قرار می‌گیرد.

اگر به هر دلیل مکانیزم کاست ضبط خانگی سونی در حالت ریست اولیه قرار نگیرد سیستم عیب یابی داغخلی دستگاه فعال می‌شود. با فعال شدن سیستم عیب یاب داخلی برای جلوگیری از پیشرفت ایراد، مدار محافظ دستگاه فعال می‌شود و با نمایش پیام EJECT در دیسپلی، دستگاه خاموش می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : دستورالعمل تعویض تسمه ضبط خانگی

 

خرابی بخش کاست ضبط خانگی سونی در اغلب موارد بعلت خرابی قطعات مکانیکی مانند چرخ دنده‌ها و تسمه‌ها ایجاد می‌شود. استفاده منظم و حدود هفته‌ای دوبار از این بخش می تواند عمر قطعات این بخش را افزایش دهد.

پیام eject در تعمیر ضبط خانگی سونی
پیام eject در تعمیر ضبط خانگی سونی مدل gn1100

 

15 پاسخ

  1. سلام
    وقت بخیر
    دقیقا همین موردی ک اشاره کردین در ضبط سونی مدلgn1100پیام اجکت میاد وضبط خاموش میشه قسمت کاست هم درگیره تو حالت خاموش در حال چرخشه البته وقتی دیسپلی روشنه دیسپلی که خاموش میکنم قطع میشه کاست رو از مدار هم خارج میکنم و ضبط و ریسیت هم که میکنم بازم همون حالته پیام اجکت میادو خاموش میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام، ساختار داخلی ضبط خانگی در بخش تعمیر ضبط خانگی سونی به گونه‌ای است که بخش‌های مختلف دستگاه باید ریست اولیه را انجام دهد. در صورتی که بعد از روشن کردن ضبط خانگی سونی این ریست و راه‌اندازی اولیه انجام نشود شما بعنوان مصرف کننده قادر به استفاده از همه امکانات دستگاه نخواهید بود. اظهار نظر کارشناسان بخش تعمیر ضبط خانگی رایان تنها از طریق بازدید و عیب یابی دقیق دستگاه امکانپذیر است. در غیر این صورت اظهار نظر کلی مشکلی از شما حل نخواهد کرد.

  2. سلام یه ضبط جی ان ۱۲۰۰۰ دارم که روشنش میکنم چند ثانیه بعد پیغام اجکت میاد و خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید چجوری درستش کنم،من اصن نه سی دی میخوام نه کاست نه رادیو فقط میخوام از آیو ایکسش استفاده کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام، بخش کاست ضبط خانگی سونی شما معیوب شده است. باید بخش مکانیزم را عیب یابی و با تشخیص قطعه معیوب اقدام به تعویض کنید.

    1. با سلام، نمایش پیام dest error به دلیل ایراد در بخش برد کنترل بخش دیسک است و ارتباطی به بخش کاست ندارد. پیام خطا در بخش کاست eject است و میتوان با انجام تغییرات سخت‌افزاری آن را حذف کرد. البته این تغییرات در مدل‌های مختلف با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. اگر مصرف کننده هستید و اطلاعات فنی ندارید توصیه می‌کنیم از روش ریست مکانیکی استفاده کنید. باید مکانیزم را در حالت اولیه قرار دهید تا پیام رفع شود. در حالت خاموش و خارج بودن دستگاه از برق چرخ دنده‌هایی که با تسمه‌ها درگیر هستند را با دست بچرخانید. در حالت ریست هد بخش کاست در پایین قرار می‌گیرد.

  3. سلام
    وقت بخیر
    بنده ظبط خانگی سونی GN88d دارم موقع روشن کردن دستگاه فن به طور خودکار روشن میشه ولوم هم صفر هستش و اصلان متوقف نمیشه.ایا عادیه اینجوری؟و اینکه مشکلی واسه دستگاه ایجاد نمیکنه.؟ چون تا جای که میدونم اگه آی سی یا آمپلی گرم بشه فن شروع به چرخیدن میکنه برای خنک کردن..ولی تا دستگاه روشن میشه فن شروع به چرخیدن میکنه..ممنون میشم راهنمایم کنین.تشکر

  4. با سلام.ضبط سونی دارم مدل lbt-zx10d
    از طریق دکمه پاور خود ضبط میتونم روشن کنم ولی موقع خاموش کردن x_roundاز کار میوفته(هیچ عملی دکمه های ضبط ندارن) فقط با کنترل خاموش میشه.بنظرتون ایرادش چیه؟

    1. سلام، در دستگاه‌هایی که عمر متوسط آنها بالای ۱۰ سال است، ایرادهای متفاوتی ممکن است ایجاد شود. به طور مشخص در مورد ایرادی که توضیح داده‌اید خرابی میکروسوئیچ‌ها، معیوب شدن خازن‌های الکترولیت و خرابی آی سی سیستم کنترل می‌تواند ایجاد شده باشد. البته اگر بتوانید مختصات بهتری از ایراد داشته باشید، شاید مشکل شما خیلی حاد نباشد. مثلا چک کنید که وقتی دستگاه گرم می‌شود این ایراد بیشتر می‌شود یا وقتی دستگاه چند ساعت خاموش است؟ از کارهایی مثل ریست کردن ضبط سونی خودداری کنید چون کمکی نمی‌کند.

  5. از همون اول کلید پاور رو میزنم روشن میشه ولی بعدش کل کلیدهای روی ضبط غیرفعال میشن ولی کنترل عمل میکنه. با این حال صدا تغییر نمیکنه و خیلی خوب پخش میکنه.

  6. با عرض سلام خدمت اساتید
    یه سوال داشتم گزینه sound flash چه کاربردی داره و اینکه به چه صورت میشه سنتر رو در حالت آیوایکس فعالش کرد، سیستمم مدلش GN1100 هستش

    1. در سیستم‌های صوتی گزینه‌ها و منوهای مختلفی برای تنظیمات صدا وجود دارد. اکثر این تنظیمات روی فرکانس‌های صدا موثر است. اگر ساده بیان کنیم تنها محصول قابل ارائه در یک سیستم صوتی: صدا است. ویژگی مهم صوت فرکانس است و با کنترل و مدیریت آن می‌توان واکنش‌های مختلفی دریافت کرد. به سوال شما به صورت کلی پاسخ میدهیم و بدانید که همه این نامها، تنها اسم گذاری است. برای دریافت اثر و نتیجه هر فانکشن، آن را تغییر دهید تا بتوانید اثر آن را به صورت عینی لمس کنید.
      بعنوان مثال گزینه sharp در تلویزیون بعنوان وضوح معنا می‌شود اما در عمل با زیاد کردن این گزینه وضوح تصویر بالا نمیرود و تغییرات به شکل دگری به چشم می‌آید. این کلمات صرفا ترجمه تحت الفظی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط