نکات کاربردی در مورد ضبط fl و flx سونی

تعمیر ضبط FL و FLX

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در بخش تعمیر ضبط سونی FL و FLX به تفضیل راجع به مشکلات مختلف این محصولات سونی و عیوب متداولی که در آنها ایجاد می شود صحبت کردیم. در ادامه برخی از نکات کاربردی در مورد ضبط fl و flx سونی که در این دستگاهها وجود دارد ولی عموم مصرف کنندگان از آنها بی اطلاع هستند را عرض می کنیم تا شاید راهگشای برخی از دوستان باشد :

تغییر سیستم رنگ خروجی :

برای سیگنال خروجی تصویر در این دستگاه دو حالت در نظر گرفته شده است PAL و NTSC. اگر تلویزیون شما در حالت مشابه خروجی دستگاه و یا در حالت AUTO باشد تصویر بدست آمده درست و بدون مشکل است اما اگر در حالتی غیر از این باشد معمولا تصویر بصورت سیاه وسفید و یا همراه با اعوجاج دیده می شود. برای تغییر سیستم خروجی رنگ دستگاه دکمه PAUSE روی دستگاه را نگهداشته و بوسیله دکمه POWER ON  دستگاه را روشن کنید. در این حالت دستگاه روشن می شود و پس از چند ثانیه وضعیت خروجی تصویر دستگاه در حالت جدید به نمایش درامده و نوع سیگنال خروجی تغییر می کند.

نکات کاربردی در مورد ضبط fl و flx سونی

روش ریست کردن سینمای خانگی سونی سری FL :

دکمه های STOP  و DISPLAY و DVD TOP MENU را در روی دستگاه پشت سرهم و بدون وقفه فشار دهید ، عبارت COLD RESET  در صفحه نمایش نشان داده می شود و دستگاه بحالت تنظیمات کارخانه ای برمی گردد.

روش ریست کردن سینمای خانگی سونی سری FLX :

دکمه های STOP  و DISPLAY و GROOVE را در روی دستگاه پشت سرهم و بدون وقفه فشار دهید ، عبارت COLD RESET  در صفحه نمایش نشان داده می شود و دستگاه بحالت تنظیمات کارخانه ای برمی گردد.

قفل کردن مکانیزم بخش سی دی :

برای قفل کردن بخش سی دی پس از روشن کردن دستگاه و انتخاب فانکشن DVD باید دکمه های stop + eject را به مدت 5 ثانیه فشار دهید. عبارت locked در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود و بخش مکانیزم قفل می شود.

برای بگرداندن این حالت مجددا باید عمل فوق را تکرار کنید.

20 پاسخ

    1. با سلام، بله، با هماهنگی با بخش پشتیبانی، آدرس واحد مورد نیاز را دریافت کنید و از طریق خدمات تیپاکس و یا چاپار اقدام به ارسال بفرمایید. دستگاه بعد از تحویل تحت مراحل عیب یابی و تعیین هزینه تعمیرات قرار خواهد گرفت و نتیجه اعلام خواهد شد.

    1. با سلام، نصب بلوتوث و فلش خور کردن ضبط خانگی می‌تواند نسبت به کیفیت انجام کار و قطعات مصرفی بین 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان متفاوت باشد. فقط در نظر داشته باشید کیفیت نصب این آپشن‌ها با موارد مشابه که ممکن است در سایت های دیگر ببینید متفاوت است.
      1- ظاهر دستگاه تغییر نمی‌کند و نصب به صورت کاملا داخلی انجام می شود.
      2- کیفیت صدا در حد بخش سی دی خواهد بود (حجم و کیفیت)
      3-آپشن های مختلف مثل امکان ضبط صدا روی فلش و … امکان اجرا خواهد داشت

    1. با سلام
      PMPO : 5300 WATT
      RMS : 5*60 + 1*100 WATT
      واحد RMS واقعی است اما در PMPO وات لحظه‌ای در نظر گرفته می‌شود. در واحد RMS دستگاه شما 5 بلندگوی 6 وات و یک بلندگوی 100 وات دارد که همان ساب ضبط خانگی سونی شماست.

  1. سلام و عرض ادب .ضبط flx من فقط خروجی های بلندگو front R و front L صدا داره .دلیل صدا نداشتن بقیه خروجی ها چیه ؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام، تنظیمات مختلف بخش صدا را بررسی کنید. در نوشته ها و ویدئوهای متعددی راجع به این موضوع توضیح داده شده است. البته برای انجام دقیق تنظیمات ضبط خانگی سونی لازم است که ریموت کنترل آن کاملا سالم باشد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در بخش مشاوره تخصصی رایان درخواست ثبت کنید. در این بخش می‌توانید با پرداخت هزینه با تکنسین‌های ایم بخش ارتباط مستقیم داشته باشید.
      درخواست مشاوره: 09124705009

  2. سلام و خسته نباشید

    چرا زمانی که تمام باندها فعال می‌شود و دستگاه در حالت مولتی است حجم صدای دریافتی کمتر از صدایی است که در حالت سه باند به گوش می‌رسد باتشکر

    1. با سلام، در این حالت سیگنال صدایی برای بلندگوهای اضافه شده وجود ندارد و صدای شنیده شده از بلندگوهای جلو و عقب یکسان بوده و تفکیک وجود ندارد. بخش دیگر این محدودیت مربوط به اکولایزر انتخابی شماست و می‌توانید با تنظیمات افکت‌ها این کاهش را رفع کنید.

    1. با سلام، اگر توضیحات مورد نیاز کوتاه باشد در هین جا قابل مطرح کردن است اما اگر به توضیح فنی نیاز دارید با بخش مشاوره از طریق شماره زیر ارتباط برقرار کنید. در این بخش می‌توانید با پرداخت هزینه از مشاوره تخصصی در دستگاههای مختلف استفاده کنید.
      مشاوره تخصصی: 09124705009

  3. با سلام اضافه کردن دو باند اصلی fl7 اضافی به جای دو باند سوراند عقبی مشکلی برای دستگاه fl7 ایجاد نمی کند؟ موجب آسیب به بخش آمپلی فایر دستگاه نمیشه.. ممنون اگه پاسخ بدید.

    1. توان خروجی هر آمپلی فایر مشخص است و بلندگوها متناسب با فاکتورهای مهمی مانند اهم و امپدانس تعیین می‌شود. استفاده از بلندگوهای بزرگتر مقدار توان خروجی را بالا نخواهد برد و مقدار صدای خروجی دستگاه شما ثابت است.
      خلاصه: این تغییر می‌تواند باعث آسیب امپلی فایر ضبط خانگی fl شما شود. البته در عمل ممکن است در مدت کوتاه و یا با صدای محدود دچار مشکل نشوید اما در تئوری این کار 100% غلط است.

  4. با سلام و تبریک سال نو خدمت شما. آیا امکان این هست که بخش DVD رو در ضبط fl7 غیر فعال کرد. چون بخش dvd دستگاه بنده مرتب در حال کار کردن هست و پیام please wait میده البته میشه توی این حالت از وردی MD استفاده کرد و مشکلی نداره ممنوم

    1. درود و احترام، غیر فعال کردن بخش دیسک در ضبط خانگی سونی شما امکانپذیر است و در بخش تعمیر ضبط خانگی سونی مجموعه رایان انجام می‌شود و نتیجه ان افزایش کیفیت و حجم صدای خروجی در بخش MD است. در اکثر مدل‌های ضبط خانگی سونی از جمله fl و flx در صورت خرابی برد سی دی صدای خروجی قطع می‌شود. فعلا دستگاه شما دچار این مشکل نشده است و صدای خروجی ظاهرا وصل است. در صورت نیاز از یکی از متخصصین تعمیر سیستم های صوتی که آشنایی کامل با تعمیر ضبط FL داشته باشد ارتباط بگیرید.

      1. اهم بلند گوها یکسان است 8 اهم هستن میخواستم جای سوراند که 8 اهم است دو تا بلندگو اصلی جلو که اونا هم 8 اهم هستن بزارم

  5. ممنون از پاسخگویی سماء ی عزیز ولی بنده اهواز هستم و دسترسی به متخصصین رایان ندارم اینجا هم مطمئنا خرابکاری میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط