نصب بلوتوث و فلش خور کردن ضبط قدیمی و سینمای خانگی

  • صفحه نخست
  • نصب بلوتوث و فلش خور کردن ضبط قدیمی و سینمای خانگی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

شاید شما هم یک سیستم صوتی و یا یک ضبط خانگی داشته باشید که امروز به دلیل از دور خارج شدن CD و کاست دیگر نمی‌توانید به خوبی گذشته از آن استفاده کنید. نصب بلوتوث و فلش خور کردن ضبط خانگی یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن یک سیستم صوتی قدرتمند و با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشید.

ممکن است شما هم یک ضبط خانگی قدیمی و یا سینمای خانگی داشته باشید که با وجود توان خروجی بالایی که دارند، اما به دلیل نداشتن بلوتوث و پورت USB نمی‌توانید از آن استفاده کنید. نصب بلوتوث روی ضبط خانگی این امکان را به شما می‌دهد که با گوشی موبایل، لپ تاپ و یا هر ابزار دیگری که بلوتوث دارد به آن وصل شده و موسیقی دلخواه خود را پخش کنید. همچنین نصب پورت USB یا همان فلش خور کردن ضبط یا سینمای خانگی به شما امکان استفاده از حافظه فلش را خواهد داد. این امکانات به صورت کاملا داخلی نصب شده و هیچ تغییری در ظاهر دستگاه ایجاد نخواهد شد.

نصب بلوتوث و فلش خور کردن ضبط قدیمی و سینمای خانگی

نصب بلوتوث و USB (فلش خور کردن) روی چه دستگاههایی امکانپذیر است؟

نصب بلوتوث و فلش خور کردن ضبط قدیمی و سینمای خانگی روی انواع سیستمهای صوتی قابل انجام است. دستگاههایی که بیشترین امکانات را در این بخش دارا هستند عبارتند از :

  • انواع ضبط صوت خانگی سونی، سامسونگ، پاناسونیک، پایونیر و …
  • اقسام سینمای خانگی سونی، پاناسونیک، سامسونگ، ال جی، فیلیپس و …
  • ست های چند طبقه
  • آمپلی فایرها

نقطه مشترک این دستگاهها دارا بودن ورودی صدا به صورت آنالوگ است. این ورودی به نام‌های مختلف مانند AUDIO INPUT – MD – PHONO – TV- SAT – VIDEO – AUX در دستگاههای مختلف قابل شناسایی است. از ورودی صدا برای تقویت صدای برد بلوتوث و فلش خور استفاده می‌شود.

نصب بلوتوث بهتر است یا فلش خور کردن؟

به طور کلی دو قابلیت وجود دارد که می‌توانید به سیستم‌های صوتی خود اضافه کنید: نصب بلوتوث و نصب پورت USB (فلش خور کردن).

نسبت به این که دستگاه شما چیست و چه فانکشن‌هایی دارد، هر یک از این دو قابلیت به تنهایی و یا با هم امکان اضافه شدن به سیستم صوتی شما را خواهد داشت. یکی از مشاوره‌های همکاران ما در بخش تعمیر سیستم‌های صوتی مجموعه رایان در مورد همین موضوع است.

ویژگی‌های نصب بلوتوث روی سیستم صوتی

  1. ماژول بلوتوث و کلیه قطعات جانبی داخل دستگاه نصب می‌شود.
  2. هیچ تغییری در ظاهر دستگاه ایجاد نمی‌شود.
  3. فانکشن‌های اولیه دستگاه و کیفیت آنها هیچ تغییری نمی‌کند.
  4. نویز و قطعی به هیچ وجه در کار نخواهد بود.
  5. با همه موبایل‌ها (IOS – android) خیلی سریع و راحت ارتباط بلوتوثی برقرار می‌گردد.
  6. و از همه مهمتر اینکه: کیفیت صدای خروجی درجه یک و در حد بخش CD دستگاه خواهد بود.

ویژگی‌های فلش خور کردن یک سیستم صوتی

  1. برد فلش خور کردن و قطعات جانبی آن به صورت کاملا داخلی نصب می‌شود.
  2. هیچ تغییری در ظاهر و حالت فابریک دستگاه ایجاد نخواهد شد.
  3. کلیه تنظیمات اصلی دستگاه، دست نخورده خواهد ماند.
  4. پورت اتصال حافظه فلش به صورت کابل و در پشت دستگاه تعبیه می‌شود.
  5. بردهای فلش خور کردن معمولا قابلیت بلوتوث هم دارند، پس با انتخاب آنها می‌توانید هر دو قابلیت را داشته باشید.
  6. ریموت کنترل جداگانه برای بخش فلش خور ارائه می‌شود.

انتخاب

ممکن است در زمان نصب بین انتخاب برد بلوتوث به تنهایی و یا برد فلش خور که قابلیت ارتباط بلوتوث هم داشته باشد، دچار تردید شوید. بهترین راهنما برای انتخاب بین این دو، نیاز مصرفی شماست. 

اگر بخواهیم ساده بگوییم اکثر افراد موزیک‌های مورد علاقه خود را در گوشی موبایل خود ذخیره می‌کنند و در هنگام پخش، امکان ارتباط بلوتوثی برای آنها کافی است. در عین حال نصب بلوتوث روی سیستم‌های مختلف صوتی به تنهایی، هزینه کمتری خواهد داشت.

اما اگر نوع استفاده شما به گونه‌ای است که بیشتر از حافظه فلش برای حفظ و یا انتقال و پخش موزیک مورد علاقه خود استفاده می‌کنید، بهتر است در زمان انتخاب برد فلش خور – بلوتوث را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین استفاده را داشته باشید.

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط خانگی

یکی از عمومی ترین خدمات مجموعه تعمیر سیستم‌های صوتی، نصب ماژول بلوتوث روی ضبط خانگی است. انواع ضبط های خانگی در برندهای مختلف سونی، سامسونگ، پاناسونیک و … این قابلیت را دارند که نصب بلوتوث روی آنها انجام شود. با نصب بلوتوث روی ضبط خانگی می توانید با گوشی موبایل ، لپ‌تاپ و یا هر دستگاه دیگری که دارای امکان ارتباط از طریق بلوتوث باشد، به ضبط خانگی وصل شده و فایل های صوتی را منتقل و با کیفیت بالا از بلندگوهای ضبط خانگی خود گوش کنید.

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط خانگی به صورت کاملا داخلی انجام می‌شود و هیچ قطعه ای ظاهر دستگاه را تغییر نخواهد داد. همچنین کیفیت صدای خروجی بخش بلوتوث با سایر فانکشن های اورجینال دستگاه مانند بخش CD دستگاه تفاوت کیفی نخواهد داشت. همچنین با استفاده از ریموت کنترلی که جداگانه ارائه خواهد شد می‌توانید بخش بلوتوث را کنترل کنید.

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط سونی

کیفیت بالای ضبط‌های خانگی سونی باعث شده است تا بسیاری از علاقمندان به موسیقی، یکی از مدل‌های ضبط خانگی سونی را بعنوان سیستم صوتی انتخاب کنند.

اگر شما هم یکی از مدل‌های مختلف ضبط خانگی سونی مانند GN – GNZ – AZ – FL – FLX – RV – GZR – ZUX را در منزل دارید، می‌توانید با نصب بلوتوث، آن را به یک سیستم صوتی قدرتمند و کارآمد تبدیل کنید.

نصب ماژول بلوتوث روی ضبط سونی در مجموعه رایان دارای شرایط زیر است:

  • استفاده از لوازم مصرفی با کیفیت و استاندارد (ماژول A++ ، کابل شیلد ، فیلتر صدا)
  • مراحل نصب به صورت کاملا داخلی و بدون هیچ گونه تغییر و آسیب
  • کیفیت صدای خروجی هم‌طراز با بخش CD
  • عدم وجود هیچ گونه نویز، قطعی و یا تاخیر در صدای خروجی

نصب مازول بلوتوث برای ضبط خانگی سونی

نصب ماژول بلوتوث روی اسپیکر

رواج استفاده از اسپیکرها طی چند سال گذشته باعث شده تا بسیاری از کاربران از آنها بعنوان سیستم صوتی منزل خود استفاده کنند. اما بسیاری از اسپیکرهایی که در یکی دو سال اول ابتدایی روانه بازار شدند، بلوتوث ندارند. این اسپیکرها که اغلب از برندهای معتبر مثل میکرولب، جی بی ال، تسکو، مارشال و … هم هستند، کیفیت بالایی دارند اما نداشتن بلوتوث استفاده از انها را کمی سخت می‌کند. اما جای نگرانی نیست … نصب بلوتوث روی اسپیکر شما با بالاترین کیفیت ممکن قابل انجام است.

برای دریافت مشاوره تخصصی نصب ماژول بلوتوث روی سیستم‌های مختلف صوتی و یا تصویری می‌توانید با همکاران پشتیبانی رایان در تماس باشید.

Installing the Bluetooth module on the speaker