نحوه فعالسازی دیجیتال داخلی در تلویزیونهای ال جی

نحوه فعالسازی دیجیتال داخلی در تلویزیونهای ال جی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

نحوه فعالسازی دیجیتال داخلی در تلویزیونهای ال جی را در این نوشته می آموزید.

تعداد زیادی از تلویزیون های ال جی که به دست مصرف کنندگان می رسد (مخصوصا تلویزیون هایی که بدون گارانتی گلدیران به فروش می رسند) با وجود آنکه دارای تیونر دیجیتال هستند اما بدلیل عدم هماهنگی نرم افزار دستگاه با شبکه های دیجیتال ایران، این کانالها را دریافت نمی کنند که می توان با انجام تغییراتی در بخش سرویس مد تلویزیون این کانالها را دریافت کرد.

برای انجام این کار روشهای مختلفی وجود دارد که در اینجا ساده ترین روش را در مورد نحوه فعالسازی دیجیتال داخلی در تلویزیونهای ال جی را آموزش می دهیم :

 

برای فعالسازی گیرنده دیجیتال در تلویزیونهای الجی شما نیاز به کنترل مادر الجی دارید.

ابتدا باید دکمه  ADJ  را بزنید، تلویزیون از شما رمز عبور می خواهد: رمز عبور شما 0413 خواهد بود.

با وارد کردن این کد شما وارد منوی مخفی تلویزیون می شود و سپس باید به بخش country group رفته و پس از وارد کردن عدد 16 بجای 12 و تایید آن تلویزیون را خاموش و روشن کرده و در منوی تنظیمات کانال یابی اتوماتیک را فعال کنید و پس از پایان جستجو از کانالهای دیجیتال لذت ببرید.

نکته مهم : بهیچ وجه سایر پارامترهای منوی مخفی تلویزیون را تغییر ندهید.

 

در صورتی که در انجام این کار تبحر لازم را در ندارید از متخصصین بخش تعمیرات تلویزیون و یا از متخصصین نصب و راه اندازی کمک بگیرید تا دستگاه شما آسیب نبیند.

51 پاسخ

  1. با سلام ، به هر دلیلی که باشد در حال حاضر اطلاعات بخش دریافت کانال های شما پاک شده است. دستگاه را مجددا کانال یابی کنید و اگر در انجام تنظیمات اولیه مشکل دارید دستگاه را ریست کرده و منوهای تنظیم را که عموما به صورت گزینه ای است طی کنید. در صورت تمایل نتیجه را اطلاع دهید تا در صورت موفقیت با سایر دوستان به اشتراک بگذاریم و در صورتی که مشکل پابرجا بود مجددا راهنمایی کنیم.

  2. با سلام و تشکر از راهنمایی های شما
    من یک تلویزیون 55 اینچ ال جی دارم که چون از بانه خریداری شده امکان انتخاب کشور ایران رو در مکانها نداره و به همین خاطر نمیشه برنامه های ایرانی مثل نماوا و فیلیمو رو نصب کرد
    آیا برای این مشکل راه حلی هست؟

    1. با سلام ، مدل های بسیار متفاوتی از تلویزیون های ال جی بعنوان تلویزیون های بانه ای و بدون گارانتی فروخته می شود که در هر کدام شرایط تنظیمات و امکان تغییرات متفاوتی وجود دارد. برای توضیح کاملتر و بررسی نرم افزاری به مدل کد کامل تلویزیون نیاز است.

  3. با سلام ، چند اقدام متفاوت در تعمیر تلویزیون الجی شما باعث شده که موضوع پیچیده شود. اقدام بعدی شما بهتر است با اطمینان کامل انجام شود. تلویزیون را با آنتن دیگری که از سلامت آن مطمئن هستید ریست و سپس مجددا راه اندازی کنید. اگر ایراد بر جا بود ممکن است هنوز از نظر سخت افزاری مشکل داشته باشید اما احتمالا ایراد در کیفیت سیگنال دریافتی از آنتن است.

  4. سلام من هرکاری میکنم تلویزیون دیجیتالش تنظیم نمیشه آیا شما فکر میکنید که در محل ما دیجیتال نصب نشده یانه مشکل ازجای دیگه است بعدش آیا شبکه سه در ماهوار روچطوری کد بیس بدیم

    1. با سلام ، تنظیم تلویزیون برای دریافت شبکه های دیجیتال مراحل مشخصی دارد که در صورتی که درست انجام شود می توانید ایراد دستگاه را متوجه شوید مثلا کیفیت و قدرت سیگنال دریافتی را می توانید در بخش تمنوی تنظیم دستی ببینید و در صورت نیاز تغییرات لازم را ایجاد کنید. مجموعه رایان فعالیتی در بخش تنظیم رسیورها ندارد.

  5. سلام من تلویزیون الجی خریدم مدلش 49UH654T ولی نمیدونم خودش ریسیور داره واسه دریافت کانالهای ماهواره یا ن…ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. با سلام ، تلویزیون های دارای رسیور داخلی باید در بخش تیونینگ فیش ورودی سیگنال را داشته باشند.

    1. با سلام ، کلیه اطلاعات ارسالی همراه با سیگنال های ارسالی مانند EPG یا تله تکست از طرف فرستنده تغییر داده می شود و تلویزیون شما تنها نمایشگر آنهاست.

  6. سلام تلویزیون من ال جی 42اینچ هست اول زبانش فارسی بود اما الان چند وقتیه دگ هر کاری میکنم زبانش فارسی نمیشه چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام ، منوی زبان و انتخاب آنها در دو بخش قابل انتخاب است یکی در منوی تنظیمات که در دسترس مصرف کننده اس و دیگری در سرویس مدو منوی مخفی دستگاه که توصیه می کنیم برای اگر به آن نیاز دارید از متخصصین تعمیر تلویزیون ال جی کمک بگیرید.

  7. با سلام تلوزیون ال ای دی مدل 4600 ما دیجیتال داخلی ندارد ایا میشود این مشکل را بر طرف کرد یعنی دیجیتال داخلی روش نصب کرد

  8. با عرض سلام خسته نباشید من یک تلویزیون ال ای دی صنام 42اینچ مدل SLE-42H7دارم که بعد حدود یکسال تمام شبکه های دیجیتال بجز تماشا میگرفت دیروز همون شبکه های رو که میگرفت قطع شد رفتم جستجوی خودکارو زدم الان فقط ده تا شبکه میگیره انتنشم جابجا کردم درست نشد میخواستم ازتون کمک بگیرم لطفا زودتر جواب بدین
    باتشکر

    1. با سلام ، در بررسی اشکال بوجود آمده در دستگاه شما ابتدا باید از وجود سیگنال با قدرت و کیفیت کافی اطمینان حاصل کنید. تلویزیون را با یک آنتن دیگر آزمایش کنید.

    1. با سلام ، دستگاه شما دیجیتال داخلی دارد ولی بدلیل اینکه جزء دستگاه های شرکتی نیست ممکن است این بخش فعال نباشد.

  9. سلام چجوری میشه کانال تلویزیون که با۸۰۰شروع میشه تغییر داد از۱شروع بشه.یه سوال دیگه از خدمتتون داشتم موقع کانال یابی همه کانال های رادیو رو پیدامیکنه چیکار میشه کرد فقط شبکه های تلویزیون رو جستجو کنه؟

    1. با سلام ، در منوی جستجوی اتوماتیک دستگاه گزینه های محدودی برای تغییر تنظیمات قرار دارد هر چند برخی از حالت ها مانند ترتیب کانال ها را نمی توان تغییر داد و بر اسا اطلاعات فرستنده تغییر می کند.

  10. سلام من تلویزیون ۴۹اینچLGLifesGoodدارم شبکه تماشا اصلا نمیگیره بعید چیکارکنم بگیره میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. با سلام ، تنظیمات جستجو و کیفیت و قدرت سیگنال دریافتی مواردی است که باید چک کنید.

  11. باسلام
    تلویزیون ال جی منحنی oled ۵۵ اینچ دارم لطفا راهنمایی کنید چطور دیجیتالشو فعال کنم. آنتن وصل کردم و جستجوی کانال رو‌ میزنم هیچ کانالی نمیاره. ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

    1. با سلام ، اگر تلویزیون شما مرحله جستجو را شروع می کند در صورت سلامت دستگاه و وجود سیگنال مناسب باید کانال های مختلف را پیدا کند. با آزمایش سیگنال آنتن و تلویزیون با آنتن دیگر می توانید محل ایراد را تفکیک کنید.

  12. سلام تلویزیون ĺj۴۳انج دارم ھر وقت خاموش میکنم بخوام روشنش کنم دوبارہ باید کانال یابی بشہ چطور مشکلش برطرف میشہ

  13. با عرض سلام و خسته نباشید
    تلویزیون ۴۳ اینچ ال جی که شبکه هارو همه داشت بعد از جابجایی خونه پیغام هایی زیر رو بالا میاره لطفا راحلشو بگیید. دکمه ایی که گفتین تو کنترل ما نیست.
    موقع روشن کردن:Not proggrammed.
    بعد از جستجوی شبکه ها:con`t find any vaild programmel ckeek your anttenna connetion and run Autot.

    1. با سلام ، کیفیت و قدرت سیگنال ورودی از انتن را کنترل کنید. تلویزیون را در جای دیگر و یا تلویزیون دیگری را با این آنتن تست کنید.

  14. باسلام تلوزیون من ال جی 55 اینچ مدل UJ752V هست که زبان و موقیعت ایران و فارسی رو نداره آیا میشود کاری کرد ممنون میشم با تشکر

    1. با سلام ، در برخی از مدل ها و ورژن ها می توان با ایجاد تغییرات در سرویس مد تغییراتی را ایجاد کرد. از متخصصین نصب و تعمیرات تلویزیونتعمیر تلویزیون ال جی در محدوده خود کمک بگیرید و از ایجاد تغییرات بدون اطلاعات کافی اکیدا خودداری کنید.

  15. سلام من lg مدل 550 دارم چند روزیه که فقط از شبکه مستند میگیره چند بار سرچ کردم و تلویزیون را هم ریسیت کردم باز فایده نداشته

    1. با سلام ، ابتدا از کیفیت و قدرت سیگنال آنتن اطمینان پیدا کنید. تست این سیگنال فقط با یک تلویزیون دیگر صحیح است.

  16. سلام . من الجی مدل 49lk51 بانه ای خریدم اما توی قسمت جستجوی کانال های آنالوگ نمیره میخواستم یک دستگاه گیم قدیمی بهش وصل کنم اما پسورد میخواد و متاسفانه دسترسی ندارم . چکارباید کرد؟ ممنون از لطفتون

    1. با سلام ، مشکل شما فراموشی رمز تلویزیون ال جی است. در نوشته دیگری به این موضوع پرداخته ایم که می توانید مراجعه کنید.

      1. با سلام و خسته نباشید خدمت شما ما تلویزیون 42 الجی داریم و گیرنده دیجتال داره هر آنتی هم وصل میکنم هیچ کانالی نمیاره اصلا درصد سیم آنتن خالیه چیکار کنم ب نظرت

        1. با سلام، در مورد مشکلات مختلفی که کاربران در بخش کانال یابی دارند، یک روش مشخص برای عیب یابی وجود دارد: باید تلویزیون را با یک انتن دیگر که از سلامت آن مطنئن هستید، تست کنید. آمار مراکز تعمیر تلویزیون نشان می‌دهد در 90% موارد سیگنال ورودی انتن یا ضعیف است یا اصلا وجود ندارد! و در کمتر از 10% موارد مراجعه بخش تیونر تلویزیون معیوب شده است.

  17. سلام من تلوزیون ال جی دارم ماهواره دار
    سرچ زدم ی بارشبکه های تلوزیون داخل روپیداکنه شبکه یک تا شش روپیدانمیکنه باقی روپیدامیکنه .
    راهنمایی میخواستم .ممنون
    0935—-2995

    1. با سلام ، سیگنال آنتن شما مناسب نیست. تلویزیون را با آنتن دیگری تست کنید.لطفا از درج شماره تماس خودداری بفرمایید.

  18. سلام من تلویزیون ۴۹ الجی دارم هر ۵ ویا ۶ ثانیه یکبار اطلاعات تلویزیون بغل صفحه نمایش ظاهر میشه چطور میتونم این مشکل رو حلش کنم لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم

    1. با سلام ، دستگاه شما در حالت فروشگاهی تلویزیون یا shop mode قرار گرفته. خاموش کردن این گزینه در منوی تنظیمات ، ریست کردن تلویزیون ال جی و انجام دوباره تنظیمات و البته انتخاب حالت استفاده در منزل بجای حالت فروشگاهی راه حل های مختلف این مشکل است.

  19. سلام خسته نباشید من تلویزون الجی 42 pj350R
    خریدم اصلا نمیدونم دیجیتال یا ریسیور دارد یانه ممنون میشم رهنمایی کنید

    1. با سلام، مشخصات فنی تلویزیون رو بر اساس مدل سرچ کنید. در مشخصات فنی تلویزیون این قابلیت را چک کنید.

  20. سلام خسته نباشد من نمی‌دونم چرا هر جای سیم انتن رودست میزنم تلوزیون بعد تنظیم میشه اگه تلوزیون رو روشن خاموش بکنم دوباره همه ی سیگنال می پره سیم ها وانتن هم هیچ مشکلی نداره از اول که من این رو خریدم همینجوری بود الان نزدیک پنج سال هست که دارمش وچند بارسیم ها وانتن رو تعویض کردم به نظر شما مشکل از خود تلوزیون هست ممنون

    1. با سلام، ایرادی که توضیح دادی یک ایراد کلاسیک در بخش تیونینگ تلویزیون‌های مختلف است. پاک شدن حافظه در تلویزیون‌های قدیمی به دلیل خرابی آی سی ایپرام eeprom دستگاه افتاق می افتاد. در تلویزیون های جدید با توجه به ساختار تلویزیون باید بخش مین برد مورد بررسی و عیب یابی و تعمیر تلویزیون قرار گیرد.

  21. سلام من تلویزیون الجی خودم رو ریسیت فکتوری کردم و در قسمت نوع پورت گیرنده دیجیتال و اسم شرکت سازنده و سایر تنظیماتش در این قسمت به مشکل برخوردم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. با سلام، پاسخ سوالت شما نسبت به نوع و مدل تلویزیون و نرم افزار داخلی تلویزیون متفاوت است. ترجیحا از یکی از نصاب تلویزیون کمک بگیرید تا بتوانید از تمامی امکانات دستگاه استفاده کنید.

  22. سلام من یک تلویزیون مانیتور. الجی فلترون۲۲ دارم زبان فارسی نداره بعد از ریست تنظیمات. دیگه شبکهای دیجیتالو نمیاره در جستجو کانالها رو پیدا میکنه اما بعد از نمایش و تعویض کانال صحفه مشکی و دارای یک نوشته متحرک با عنوان
    Hd service هست راهکار چیست و در ضمن کدام کشور رو باید انتخاب کنم چون ایران رو نداره

    1. با سلام، ریست کردن تلویزیون شما را از نظر نرم افزاری به هم ریخته است. متایفانه در این تلویزیون ها امکانی مشابه فلش کردن گوشی ها وجود ندارد که بخواهیم نرم افزار دستگاه را تعویض کنیم. تنظیمات قابل تغییر را یک بار دیگر چک کنید. در صورت عدم رفع ایراد راه حل تعمیر تلویزیون شما، تعویض مین برد خواهد بود.

  23. سلام تلویزیون ال جی مدل ۴۲lm7610 داریم بدون دیجیتال با انتن کانال یابی میکنیم اما فقط ده تا شبکه میاره و شبکه ورزشو و ای فیلمو نمیاره باید چیکار کنیم؟

    1. با سلام، با توجه به امار تعمیرات تلویزیون باید عرض کنیم 99% مشکلات این بخش مربوط به ضعف سیگنال آنتن تلویزیون است و دلیل دیگری ندارد. با وجود آن که ممکن است جواب دهید چون تا دیروز آنتن مشکلی نداشته پس حتما سالم است اما باز هم توصیه اول بررسی قدرت و کیفیت سیگنال آنتن است حتی اگر تلویزیون دیگری با همین آنتن به همه شبکه‌ها دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط