قطع شدن تصویر تلویزیون led

قطع شدن تصویر تلویزیون led

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در این نوشته می خواهیم به زبان ساده در مورد یکی از ایرادهای متداول، یعنی قطع شدن تصویر تلویزیون led صحبت کنیم اما لازم است که ابتدا کمی در مورد مرحله پیش نیاز این بخش صحبت کنیم :

اولین قدم در راه تعمیر تلویزیون عیب یابی صحیح و مشخص کردن دقیق ایراد است. اهمیت این بخش در انجام صحیح آن است چرا که عموم ما یا نمی خواهیم قبول کنیم که تلویزیون ما ایراد پیدا کرده است یا اینکه با دیدن کوچکترین ایرادی فکر می کنیم که دستگاه معیوب شده و بی دلیل دنبال راه تعمیر دستگاه می گردیم. مثلا وقتی با قطع شدن تصویر تلویزیون مواجه می شویم برخی از ما فکر می کنیم که حتما دکمه ای را اشتباهی زده ایم ، برخی آنتن را چک می کنیم و تعدادی هم به سراغ سیم برق دستگاه می رویم. در حالیکه اگر در ابتدا به ایراد دستگاه دقت کنیم و اطلاعات بسیار کمی داشته باشیم می توانیم مشکل را حل کنیم.

قطع شدن تصویر تلویزیون led

برای عیب یابی صحیح یک تلویزیون ابتدا باید بدانیم یک تلویزیون led چگونه کار می کند؟

به بیان ساده ، سیگنال تصویر از طریق آنتن یا هر ورودی دیگر وارد می شود و در مین برد پردازش می شود و به برد تی کان منتقل می شود و پردازش نهایی روی آن انجام و به صورت خطوط عمودی و لفقی به صفح نمایش منتقل می شود. برای دیده شدن تصویر لازم است که مانند عکس های رادیولوژی نور سفید به تصویر اضافه شود که این کار را بخش بک لایت یا نور زمینه انجام می دهد و برد پاور هم ولتاژ کار و انرژی لازم برای همه بخش های نام برده را تامین می کند.

اگر در همین حد با نحوه کارکرد تلویزیون آشنایی داشته باشید می توانید متوجه شوید که در صورت قطع شدن تصویر تلویزیون led به دو دلیل می تواند باشد:

  1. قطع شدن سیگنال تصویر
  2. قطع شدن بک لایت تلویزیون

 

قطع شدن تصویر تلویزیون led

 

 

پس برای عیب یابی ابتدایی لازم است که وجود این دو پارامتر را چک کنید اما ما به شما می گوییم که چک کردن دومی ساده تر است. در واقع اگر نور بک لایت در یک تلویزیون led وجود داشته باشد در ابتدای روشن کردن صفحه نمایش از تیرگی مطلق و سیاهی کامل خارج شده و به نوک مدادی و یا سورمه ای پر رنگ تغییر رنگک می دهد در این حالت در واقع نور سفید رنگ پشت صفحه نمایش تولید می شود اما تصویری برای دیده شدن وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط