عیب یابی تلویریون سامسونگ قدیمی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تلویزیون‌های قدیمی عنوانی است که عموم برای تلویزیون های CRT استفاده می کنند. در ادامه به بررسی ایرادهای متداول و عیب یابی تلویزیون سامسونگ قدیمی در مجموعه تعمیرات تلویزیون می‌پردازیم.

عیب یابی تلویریون سامسونگ قدیمی

روشن نشدن تلویزیون قدیمی

روشن نشدن تلویزیون یک ایراد کلی است که برای عیب یابی باید آن را تفکیک کرد. روشن شدن یا نشدن چراغ استندبای تلویزیون یکی از راهنماهای مهم در این بخش است.

روشن نشدن تلویزیون ممکن است به صورت دیر روشن شدن و یا بد روش شدن ظاهر شود. مصرف کنندگان این حالت را با این توضیح که باید 10 بار تلویزیون را روشن و خاموش کنیم و یا از برق بکشیم و مجددا به برق بزنیم تا روشن شود. البته یکی از ویژگی های این ایراد اینست که وقتی تلویزیون روشن شود و تا زمانی که روشن است، دیگر مشکلی نخواهد داشت. این حالت مصرف کننده را راضی می کند که فعلا که سالم است از دستگاه استفاده کند.

دیر روش شدن تلویزیون یک ایراد پیشرونده است و به مرور با تغییر ظرفیت قطعات معیوب تاخیر بیشتر را میبینیم تا زمانی که این تاخیر به حدی می ‌رسد که تلویزیون دیگر قابل استفاده نیست.

برای تعمیر دیر روشن شدن تلویزیون اصلی ترین قطعاتی که باید تست و کنترل و در صورت نیاز تعویض شوند خازن‌های الکترولیت است. خازن‌های اطراف بخش پاور تلویزیون را چک و کنترل کنید و در صورت نیاز با استفاده از خازن متر ظرفیت آنها را بسنجید و در صورت نیاز تعویض کنید.

ایجاد خط افقی در تلویزیون سامسونگ قدیمی

در ساختار تلویزیون CRT ایجاد خط افقی بدلیل از کار افتادن بخش ورتیکال تلویزیون است. در عموم تلویزیون های CRT بخش ورتیکال از یک آی سی خروجی و قطعات جانبی برای بایاس و تغذیه آی سی ورتیکال تشکیل می شود.

وظیفه بخش ورتیکال بازکردن تصویر تلویزیون است. تصویر تلویزیون باتدا به صورت یک نقطه ایجاد می شود و طبقه هوریزنتال آن را تبدیل به یک خط افقی می کند و بخش ورتیکال تلویزیون این خط افقی را به اندازه عرض تصویر تلویزیون باز می کند.

برای عیب یابی تلویریون سامسونگ قدیمی ابتدا خازن‌های بخش ورتیکال را تعویض می کنند و در صورتی که ایراد برطرف نشود سایر قطعات بایاس آی سی مانند مقاومت های فیوزی آی سی خروجی ورتیکال تعویض می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط