علت خاموش شدن سینمای خانگی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

علت خاموش شدن سینمای خانگی چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟ آیا لازم است که در همه موارد به مراکز تعمیر سینمای خانگی مراجعه کنیم ؟ در ادامه همراه با متخصصین تعمیر سیستم های صوتی رایان به بررسی علل مختلف خاموش شدن سینمای خانگی در برندهای مختلف می‌پردازیم.

علت خاموش شدن سینمای خانگی چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم علت روشن نشدن سینمای خانگی را بررسی کنیم ابتدا باید یادآور شویم که خاموش شدن سینمای خانگی با روشن نشدن آن متفاوت است.

منظور از خاموش شدن اینست که وقتی دستگاه را روشن می‌کنیم مشکلی نداشته باشد. حتی ممکن است برای دقایقی بتوانیم از آن استفاده کنیم، اما بعد از مدتی کارکردن دستگاه خاموش می‌شود. این خاموش شدن ممکن است همراه با نمایش پیام در دیسپلی دستگاه همراه باشد.

خاموش شدن سینمای خانگی در واقع یک حالت حفاظتی است که باعث می شود ضمن اینکه مصرف کننده متوجه ایراد دستگاه شود خرابی به سایر قطعات سرایت نکند.

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ

علت خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ

یکی از برندهایی که در بخش تعمیرات سینمای خانگی و با ایراد خاموش شدن آمار قابل توجهی دارد سامسونگ است.

خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ به چند شکل مختلف ایجاد می‌شود و در هر کدام پیام مناسب با ایراد در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود.

fan check در سینمای خانگی سامسونگ

یکی از ایرادهایی که می‌تواند باعث خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ شود خرابی فن دستگاه است. فن DC با تبادل هوای داخل و خارج دستگاه حرارت دستگاه را کاهش می‌دهد.

در دستگاههای سینمای خانگی سامسونگ یک مدار محافظ بر عملکرد صحیح فن DC نظارت می‌کند و اگر فن از کار بیفتد و یا سرعت چرخش آن کم شود این مدار محافظ فعال می‌شود. در این حالت ابتدا 3 بار پیام FAN CHECK  در دیسپلی سینمای خانگی سامسونگ نمایش داده می شود و سپس دستگاه خاموش می‌شود.

اگر با پیام FAN CHECK و خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ مواجه شدید ابتدا باید فن را از نظر گردش و سلامت فیزیکی بررسی کنید. مرحله بعد شامل بررسی ولتاژ کار فن است که باید با اهمتر انجام شود. وقتی فن خراب می شود بهتر است تعویض شود چرا که کارکرد صحیح آن تاثیر زیادی در عملکرد و حفظ سلامت دستگاه خواهد داشت.

علت خاموش شدن سینمای خانگی

PROTECTION در سینمای خانگی سامسونگ

یکی دیگر از حالتهای خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ حالت protection است. وقتی یکی از قطعات سینمای خانگی سامسونگ که با ولتاژهای اصلی خروجی بخش پاور تغذیه می شود خراب شود باعث ایجاد اضافه بار روی پاور دستگاه می‌شود. در این حالت مدار محافظ دستگاه فعال شده و برای ایجاد امنیت دستگاه را خاموش می کند. این نوع از خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ با نمکایش پیام protection در دیسپلی دستگاه همراه است.

یکی از بخش های سینمای خانگی که احتمال خرابی آن نسبت به سایر بخش ها بیشتر است آمپلی فایر است. بخش آمپلی فایر نسبت به ساختار، در مدل‌های مختلف سینمای خانگی از 2 تا 6 آی سی خروجی تشکیل شده است. این آی سی ها به تناسب وظیفه تقویت سیگنال صدا انرژی زیادی مصرف می‌کنند و توان تلفاتی بالایی دارند و مقدار زیادی گرما تولید می کنند.

یکی از ایرادهایی که می‌تواند باعث ایجاد حالت پروتکت در سینمای خانگی شود و حتما باید هنگام مواجهه با این ایراد بررسی شود خرابی بلندگوهای دستگاه است. اگر با خاموش شدن سینمای خانگی و نمایش پیام خطای protect مواجه شدید در اولین اقدام بلندگوهای دستگاه را جدا کنید. سپس مجدد دستگاه را آزمایش کنید. اگر ایراد دستگاه از بین رفته بود بلندگوها را تک به تک به دستگاه وصل کنید و مجدد تست کنید. با وصل هر بلندگو که ایراد ایجاد شود همان بلندگو خراب است.

خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ

خاموش شدن سینمای خانگی سونی

دستگاههای سینمای خانگی سونی دارای عیب یاب داخلی هستند و ایجاد ایراد در بخش های مختلف را با کد پیام های مختلف نمایش می‌دهند.

خاموش شدن سینمای خانگی سونی گاهی با پیام خطای push power protection همراه است. معمولا وقتی یکی از قطعات بخش آمپلی فایر و یا قطعاتی که ولتاژهای اصلی پاور تغذیه می شود دچار خرابی و اتصال کوتاه می‌شوند باعث اضافه بار روی برد پاور می‌شود. این اضافه جریان باعث فعال شدن مدار محافظ دستگاه می شود. در این حالت سینمای خانگی از مصرف کننده با نمایش پیام push power protect می‌خواهد که از دستگاه استفاده نکرده و آن را خاموش کند.

در ایراد خاموش شدن سینمای خانگی سونی هم توصیه می کنیم در اولین اقدام و در مواجهه با ایراد push power protection بلندگوها و سیم های ارتباطی آنها را بررسی کنید. ممکن است یکی از بلندگوها و یا مسیر سیم‌کشی آنها اتصالی ایجاد شده باشد.

خاموش شدن سینمای خانگی سونی

علت خاموش شدن سینمای خانگی ال جی

خاموش شدن سینمای خانگی ال جی با سینمای خانگی در سایر برندها متفاوت است. همانطور که گفتیم در برندهای دیگر ممکن است فعال شدن عیب یاب داخلی دستگاه بتواند راهنمای خوبی برای مصرف کننده و یا تعمیرکار سینمای خانگی باشد تا بهتر بتواند علت خرابی دستگاه را بررسی و رفع کند.

تفاوت سینمای خانگی ال جی با سایر برندها در اینجاست که در طراحی آنها از سیستم های عیب یاب استفاده نشده است.

وقتی ایرادی در یکی از بخش‌های اصلی سینمای خانگی ال جی ایجاد می‌شود، سینمای خانگی بدون هیچ گونه پیام یا کد خاموش می‌شود. در این حالت برای تعمیر سینمای خانگی با ایرادهای بیشتری روبرو هستیم. باید ایرادهای مختلفی که ممکن است در بخش پاور و یا آمپلی فایر سینمای خانگی ایجاد می شود را در نظر بگیریم و همه آنها را بررسی کنیم.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط