ریست ضبط سونی ZUX10

ریست ضبط سونی ZUX10

آنچه در این نوشته خواهید خواند

سونی برای ریست ضبط های خانگی خود روش های متفاوتی را انتخاب کرده است. در ادامه روش ریست ضبط سونی ZUX10 را توضیح داده و یکی از متخصصین تعمیرات آن را به صورت عملی برای شما اجرا می کند.

ریست که در معنای لغوی به معنای بازنشاندن ، دوباره چیدن و دوباره مرتب کردن است در دستگاه های صوتی و تصویری بمعنای بازگردانی اطلاعات به حالت کارخانه استفاده می شود. این اطلاعات شامل همه گزینه های تنظیماتی است که توسط مصرف کننده قابل تغییر است.

گاها پیش می‌آید که یکی از گزینه های منوی تنظیمات یک دستگاه را تغییر می دهیم و تغییر این گزینه باعث می شود که روند استفاده ما از دستگاه مختل شود و نتوانیم به خوبی از دستگاه استفاده کنیم. در عین حال نمی توانیم گزینه مورد نظر را پیدا کنیم. در این جا می توانیم از گزینه ریست برای برگشت یکباره کلیه اطلاعات تغییر یافته به صورت اولیه استفاده کنیم. امکان ایجاد این حالت در دستگاههای ضبط و سینمای خانگی به دلیل اینکه نمی توانیم با منوی تنظیمات مستقیما و مانند آنچه در تلویزیون می بینیم، ارتباط برقرار کنیم بیشتر است.

 

برای ریست ضبط سونی ZUX10 بهتر است ابتدا دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید راه اندازی اولیه دستگاه انجام شود و همه قسمت های دستگاه مانند بخش کاستها و دیسک، چک اولیه انجام شود. کلیدهای زیر را پشت سر هم و تقریبا در یک زمان فشار دهید.

STOP + ENTER + POWER

اگر این کار را به درستی انجام دهید عبارت COLD RESET در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود و عملیات بازگردانی اطلاعات انجام می شود.

 

 

 

در انتها آپشن دیگری را در ضبط ZUX10 سونی بررسی می کنیم و آن قفل کردن بخش مکانیزم دیسک است. این آپشن باعث می شود بخش مکانیزم دیسک دستگاه قفل شود و اگر کلید EJECT فشار داده شود درب بخش سی دی باز نشود. در حالت عبارت LOCKED در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود.

برای قفل کردن بخش سی دی ضبط ZUX10 سونی دستگاه را در حالت DVD قرار دهید. کلیدهای STOP و EJECT را به مدت 5 ثانیه نگهدارید. عبارت LOCKED در دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود و مکانیزم بخش سی دی در هر حالتی که با شد قفل می شود. برای باز کردن قفل مکانیزم بخش سی دی عملیات فوق را تکرار کنید.

(مجموعه رایان در مقابل تغییراتی که در اثر استفاده ناصحیح اطلاعات فنی ایجاد شود مسئولیتی ندارد)

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط