روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ : اگر برند تلویزیون شما سامسونگ است روشن نشدن یکی از ایرادهایی است که ممکن است با آن مواجه شوید. وقتی کلید پاور روی کنترل تلویزیون را به مانند همیشه فشار می‌دهید تلویزیون روشن نمی‌شود. حتی وقتی کلید روی پنل تلویزیون را هم امتحان می‌کنید تلویزیون سامسونگ شما روشن نمی‌شود. با خود فکر می‌کنید که تلویزیون تا دیروز هیچ ایرادی نداشت، نه ضربه‌ای به آن وارد شده و نه نوسان برق اتفاق افتاده است. حالا چه باید بکنید و چگونه می‌توانید ایراد تلویزیون را رفع کنیم؟ در ادامه این نوشته متخصصین تعمیر تلویزیون گروه تخصصی رایان به شما آموزش می‌دهند که چگونه می‌توانید ایراد روشن نشدن تلویزیون سامسونگ را تعمیر کنید.

تلویزیونهای ال سی دی و ال ای دی سامسونگ بیشترین تعداد تلویزیونهای در حال استفاده را شامل می شود و همین امر باعث شده تا تعمیر تلویزیون سامسونگ در بخش تعمیرات تلویزیون جایگاه ویژه ای داشته باشد. در ادامه به بررسی یکی از ایرادهای متداول در این بخش یعنی روشن نشدن تلویزیون سامسونگ می پردازیم.

در مجموعه عملیات تعمیر تلویزیون، روشن نشدن تلویزیون سامسونگ (یا هر تلویزیون دیگری) به صورت تئوری به خرابی دو برد محدود می‌شود برد پاور ساپلای یا برد تغذیه و مین برد تلویزیون. برد پاور وظیفه تامین ولتاژ کار بخش‌های مختلف تلویزیون را بعهده دارد. مین برد تلویزیون قطعات مختلف سیستم کنترل و پردازش تصویر و بخش تقویت صدای تلویزیون را شامل می‌شود .

برد پاور ساپلای یا تغذیه به چند دلیل نسبت به سایر قطعات تلویزیون امکان خرابی بیشتر دارد که عبارتند از :

  • توان تلفاتی بالاتر و در نتیجه تولید گرمای بیشتر
  • ارتباط با برق شهر که ممکن است نوسان و یا تغییرات ولتاژ داشته باشد
  • استفاده از قطعات با توان مصرفی بالاتر در این برد

 

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

ایرادهای مربوط به روشن نشدن تلویزیون سامسونگ را باید به چند زیر مجموعه تقسیم کرد :

  1. دیر روشن شدن تلویزیون
  2. روشن نشدن تلویزیون سامسونگ بدون روشن شدن چراغ پاور تلویزیون
  3. چراغ پاور چشمک می‌زند اما تلویزیون روشن نمی‌شود
  4. خاموش شدن تلویزیون پس از مدتی کارکردن

علت دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ

به جرات می توان گفت بیشترین ایرادی که یک تعمیرکار تلویزیون برطرف کرده ، ایراد دیر روشن شدن تلویزیون سامسونگ است که معمولا بر اثر خرابی خازن های خروجی پاور تلویزیون اتفاق می افتد و باعث می شود تا تلویزیون با تاخیر روشن شود و ابن تاخیر به مرور بیشتر می شود به نحوی که ممکن است در ابتدای ظهور ایراد تلویزیون بعد از مدت کوتاهی از فرمان روشن شدن ، روشن شود ولی بعد از مدتی استفاده به همین منوال ممکن است این زمان تا چند ساعت هم طول بکشد.

 

 

روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

 

در طراحی قطعات الکترونیک گاهی قطعات به صورت سری در مدار قرار می گیرند ، در این حالت با خراب شدن قطعه و یا از کار افتادن آن جریان مدار قطع می شود و جریان برق به قطعات بعدی نمی رسد که مثالی که همه ما با آن بارها برخورد کردهایم قطع شدن فیوز است که باعث می شود جریان مدار قطع شده و مدار به طور کلی از کار بیفتد. اما خازن های صافی (یکسو ساز) به صورت موازی در مدار قرار می گیرند. در این حالت در صورت خرابی و معیوب شدن قطعه ، جریان الکتریسیته به قطعات بعدی می رسد اما بدون تاثیر قطعه صافی یا همان خازن.

در این حالت جریان ایجاد شده دارای ریپل و نا صاف است و سطح DC پایین تر از حد مجاز است و باعث می شود که قطعات بعدی به درستی تغذیه نشوند و عملکرد صحیح نداشته باشند بعنوان مثال آی سی سیستم کنترل که با ولتاژ ایجاد شده توسط پاور کار می کند کارکرد صحیحی نداشته و تلویزیون روشن نمی شود. از ویزگیهای مهم خازنها مخصوصا خازنهای الکترولیت که مورد نظر ماست اینست که به مرور ظرفیت آنها که بر اساس واحد فاراد سنجیده می شود کم می شود و ویژگی مهم دیگر اینکه در اثر عبور جریان و گرم شدن خازن مجددا این کم شدن ظرفیت بر طرف شده و همزمان با عبور جریان و گرم شدن خازن این کمبود ظرفیت جبران می شود و همین ویزگی علت دیر روشن شدن تلویزیون را کاملا توضیح می دهد.

یکی از اصول مهم در بخش تعمیر تلویزیون اصلاح ضعف هایی است که ممکن است در آینده به ایراد تبدیل شود. در تعمیر روشن نشدن تلویزیون سامسونگ ،عدم کیفیت خازن های مصرفی و همچنین نزدیک بودن ولتاژ وارده به خازن با ولتاژ کار آن از علتهای دیگر خرابی خازنها است که برای جایگزینی بهتر است از خازن های با ولتاژ بالاتر استفاده شود.

 

 

 

6 پاسخ

  1. با سلام ممنون میشم اگه کمکمون کنید ..
    تلوزیون ما سامسونگه و امروز ظهر صدای تلوزیون رو روی سایلنت گذاشتیم اما دیگه صداش بر نگشت تا خاموشش کردیم بعد ک خاموش شد هنگ کرد اوایل صداش نمیومد و تصویر بد بود بعد دیگه اصن روشن نشد

  2. سلام. ما یک تلویزیون 29 اینچ پارس داریم یه مدتی است که میخواهیم روشن کنیم زمانیکه دکمه کنترل رو میزنیم و تلویزیون روشن ميشه صفحه دیر میاد بالا همینکه صفحه میخواد بیاد بالا روشن بشه ناگهان خاموش ميشه و دوباره دکمه روشن شدن کنترل رو میزنیم و این کار را به دفعات زیاد میزنیم تا تصویر بالا بیاد و اونوقت که بالا میاد رنگ صفحه قاطی میکنه. در اوایل با ده پانزده بار که روشن خاموش میشد بالاخره تلویزیون روشن میشد بعدها شاید به چهل پنجاه بار رسید تا تلویزیون روشن بشه بیاد بالا بعدش دیگه کلا از کار افتاد و روشن نشد گذاشتیم کنار.آیا علت اون ممکنه خازن باشه یا چیز دیگه. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام ، خرابی خازن های بخش پاور و یا هوریزنتال می تواند ایرادهایی شبیه توضیحات شما ایجاد کند اما بعلت بالا بودن عمر دستگاه امکان خرابی قطعات دیگر هم وجود دارد. ایراد بهم ریختگی رنگ می تواند ایرادی باشد که بعلت ایراد اول ایجاد شده باشد و یا ایراد دیگری باشد.

  3. سلام
    تلویزیون سامسونگ LED
    چند وقته موقعه روشن کردن اوایل صفحه تار میشدوبعد ۳۰ ثانیه خوب میشد بعد کمک کم بیشتر شد حالا تا روشن میکنیم صفحه سیاه میشه بعد حدود ۳۰ ثانیه تصویر میاد میخواستم بدونم علتش چیه تعمیر میشه

    1. با سلام، برای عیب یابی و مشخص شدن ایراد تلویزیون سامسونگ شما نیاز به اطلاعات بیشتر مثل مدل کد دقیق حداقل یک فیلم از نحوه ایجاد ایراد وجود دارد. ممکن است با توجه به نتایج جستجو تصور کنید که حتما بخش بک لایت تلویزیون شما معیوب است، اما دقت کنید که همانطور که در نوشته‌های مختلف راجع به نشانه های خرابی بک لایت تلویزیون توضیح دادیم، جستجوی زیاد کلماتی مثل قطع شدن تصویر تلویزیون و مطالب مرتبط با خرابی بک لایت باعث شده است تا اگر کلماتی مترادف با قطع شدن تصویر و یا سیاه شدن ان را سرچ کنید فقط مطالب مرتبط به خرابی بک لایت ظاهر می‌شود.
      برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با بخش پشتیبانی سایت و دریافت مشاوره تکمیلی در تلگرام اقدام بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط