خرید تلویزیون , نکاتی که باید به آن توجه کنیم

خرید تلویزیون

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در مجموعه تعمیرات تلویزیون ، غیر از سوالاتی که مراجعین راجع به مراحل تعمیر تلویزیون می پرسند یکی از سوالاتی که زیاد مطرح می شود راجع به خرید تلویزیون و نکاتی است که باید در هنگام انتخاب یک تلویزیون جدید مدنظر داشته باشیم. در ادامه مهمترین نکات این موضوع را از نظر متخصصین تعمیر تلویزیون نام برده و توضیح کوتاهی راجع به ئهر کدام ارائه می دهیم :

انتخاب تکنولوژی در خرید تلویزیون

تکنولوژی ساخت تلویزیون باید بر اساس نیازهای مصرف کننده و ویژگی های محیطی و کاربری تلویزیون انتخاب شود. تلویزیونهای ال سی دی ، ال ای دی ، پلاسما ، منحنی ، o led و … هریک ویزگی های منحصر به فردی دارند و بخشی از نیازها و سلایق را هدف قرار داده اند که در انتخاب تکنولوژی ساخت تلویزیون باید در نظر داشته باشید. تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی کنتراست پایین تری نسبت به تلویزیون های پلاسما دارند و وجود نور بک لایت در آنها باعث ایجاد نوع متفاوتی از تصویر در آنها (در مقابل تلویزیون های پلاسما) می شود. در نقطه مقابل برای انتخاب تلویزیون های پلاسما باید به وزن بالا و گرمای زیادی که تولید می کنند توجه کرد. در تلویزیون های o led نور بک لایت حذف شده است اما به دلیل ساختار خاص این تلویزیون ها قابلیت تعمیر پذیری پایینی دارند. پس در اولین مرحله خرید تلویزیون جدید تکنولوژی ساخت تلویزیون را انخاب کنید.

 

انتخاب سایز تلویزیون

پنل تلویزیون های HD ، FULL HD و 4K هر کدام از تعداد مشخص و استانداردی پیکسل تشکیل شده است. بعبارت ساده تر تعداد پیکسل ها در پنل ( صفحه نمایش ) یک تلویزیون FULL HD سایز 40 اینچ با همان مدل تلویزیون در سایز 55 اینچ برابر است بنابراین در فاصله یکسان تماشاگر تصویر تلویزیون 55 اینچ با جزئیات کمتری دیده می شود. فاصله مناسب تماشای تلویزیون نکته دیگری است که باید در انتخاب سایز تلویزیون به آن توجه کرد.

 

انتخاب امکانات تلویزیون بر اساس نیازها

یکی دیگر از نکاتی که توصیه می کنیمدر هگام خرید به آن دقت کنید تناسب امکانات دستگاه با نیاز مصرف کننده است. وجود LAN ( امکان اتصال به اینترنت ) ، دارا بودن سیستم عامل (مانند اندروید) ، و امکانات اختصاص تر مانند وجود وبکم از جمله قابلیت هایی است که می تواند قیمت تلویزیون را به شدت بالا ببرد در حالیکه مورد استفاده عموم نیستو تاثیری در کیفیت تصویر تلویزیون که اصلی ترین ویژگی یک تلویزیون مطلوب است ندارد. سعی کنید برای امکانتی هزینه بپردازید که از آنها استفاده می کنید.

بررسی خدمات پس از فروش

خریداران کمترین توجه را به این بخش دارند و اغلب علاقه ای به فکر کردن راجع به خدمات پس از فروش و احیانا تعمیرات تلویزیون ندارند و بسیاری از خریداران تلویزیون مدت ها بعد از خرید تلویزیون متوجه می شوند که دستگاه آنها گارانتی اصلی نداشته درحالیکه هزینه آن را پرداخت کرده اند.

برندهای معتبر هر یک مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی های خود را دارند که شناخته و ثبت شده هستند و در برگه ها و ضمانت نامه های همراه دستگاه آدرس و نشانی آنها درج شده است. نمایندگان رسمی برندهای اصلی در کشور ما عبارتند از :

سونی : شرکت بازرگانی ایران

پاناسونیک : شرکت کوفرد

ال جی : گلدیران

سامسونگ : سام سرویس

ایکس ویژن : مادیران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط