خرابی تلویزیون پلاسما

آنچه در این نوشته خواهید خواند

همانطور که در عموم نوشته های مربوط به تعمیر تلویزیون ال جی گفتیم ساختار قطعات داخلی و نحوه بایاس پنل (صفحه نمایش) در تلویزیون های پلاسما به گونه ای است که گرمای بیشتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی و مخصوصا ال ای دی تولید می کند و به همین دلیل میزان استهلاک تلویزیون های پلاسما نسبت به تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی کمی بیشتر است. در ادامه به بررسی عوامل خرابی تلویزیون پلاسما و راه های جلوگیری از آنها می پگردازیم.

در کنار پنل تلویزیون های پلاسما که توان مصرفی بالاتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی ایجاد می کند، عملکرد بردهای y و x بیشترین مقدار حرارت را در تلویزیون های پلاسما تولید می کند. ولتاژهای با دامنه بالا که برای تغذیه بردهای y و x مورد نیاز است باید بوسیله قطعات با توان مصرفی بالا (که گرمای زیادی تولید می کنند) در برد پاور ساپلای ساخته و کنترل شود. مجموعه این المان ها باعث می شود توان مصرفی تلویزیون های پلاسما (با توجه به سایز و مدل تلویزیون) حتی چند برابر تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی باشد.

در این حالت اگر بخواهیم اصل حرارت بیشتر مساوی با استهلالک بالاتر مجموعه تعمیرات تلویزیون را صادق بدانیم برای جلوگیری از خرابی تلویزیون های پلاسما لازم است که با بکارگیری برخی نکات میزان حرارت تولید شده را کنترل و تا آنجا که می توانیم کاهش دهیم.

مجموعه مواردی که می تواند به کاهش تولید حرارت و به موازات آن کاهش خرابی تلویزیون پلاسما  و به ما کمک کند عبارتند از :

  1. انتخاب میزان پایین تر از روشنایی صفحه نمایش تلویزیون و تنظیم آن با میزان نور محیطی
  2. انتخاب حالت صرفه جویی انرژی (energy saving)
  3. خاموش کزدن تلویزیون در فواصل زمانی 2 تا 3 ساعت به مدت 10 تا 15 دقیقه
  4. ایجاد تهویه مناسب برای تلویزیون

مجموعه رایان آمادگی دارد خدمات تعمیر تلویزیون / تعمیر سینمای خانگی / تعمیر دی وی دی را توسط متخصصین مجرب و متعهد در اسرع وقت در سراسر تهران در منزل و یا محل کار شما رائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط