تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک به دلیل کیفیت بالا و طراحی خاص محصولات این کمپانی بزرگ، همواره با چالش‌های زیادی همراه بوده است. در ادامه همراه با متخصصین تعمیر سیستم صوتی گروه تخصصی رایان، ایرادهای متداول در تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک را بررسی و راه‌حل‌های آن را توضیح می‌دهیم.

تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک

مشکلات شایع در سینمای خانگی پاناسونیک

  1. روشن نشدن سینمای خانگی پاناسونیک
  2.  ارور F61
  3.  ارور F76
  4. باز یا بسته شدن خودکار درب سینمای خانگی پاناسونیک
  5. نخواندن سی دی در سینمای خانگی پاناسونیک

پروتکت چیست و چرا در سیستم‌های صوتی ایجاد می‌شود؟

در سیستم‌های صوتی برخی مشکلات ممکن است باعث ایجاد آسیب‌های شدید در دستگاه شود و یا به قطعات دیگر سرایت کند. راه حلی که طراحان سیستم‌های صوتی برای این معضل پیدا کرده‌اند، استفاده از عملکرد (پروتکت) است. وقتی قطعه‌ای معیوب می‌شود که ممکن است باعث ایجاد آسیب‌های بزرگتر شود، دستگاه غیر فعال می‌شود. در این حالت یک پیام ارور متناسب با ایراد ایجاد شده در دیسپلی نمایش داده می‌شود. به این حالت در سیستم‌های صوتی پروتکت کردن گفته می‌شود.

پیام پروتکت در برندهای مختلف متفاوت است، مثلا در برند سونی از عبارت PUSH POWER PROTECT و در سیستم‌های صوتی سامسونگ از عبارت PROTECTION استفاده می‌شود. در محصولات صوتی پاناسونیک (سینمای خانگی – ضبط خانگی – اسپیکر) از دو پیام برای ارور پروتکت استفاده می‌شود: F61 و F76

علت ایجاد ارور F61 در پاناسونیک

معروف‌ترین و رایج‌ترین ارور در محصولات صوتی پاناسونیک، F61 است. در واقع ایجاد حالت پروتکت در سینمای خانگی پاناسونیک با نمایش ارور F61 همراه است.

دلایل ایجاد ارور F61 در سینمای خانگی پاناسونیک عبارتند از:

  1. خرابی قطعات بخش آمپلی فایر (تقویت صدا)
  2. ایجاد اضافه بار (OVER LOAD) روی برد پاور
  3. خرابی فن

در یک سینمای خانگی، بخش آمپلی فایر بیشترین توان مصرفی را دارد و گرمای زیادی هم تولید می‌کند. به همین دلیل قطعات این بخش استهلاک بالاتری نسبت به سایر قطعات دارند. خرابی قطعات آمپلی فایر یکی از ایرادهایی است که می‌تواند باعث ایجاد ارور F61 در سینمای خانگی پاناسونیک شود. وظیفه فن هم خارج کردن همین گرمای داخل دستگاه است که بخش اصلی آن بوسیله آمپلی فایر ایجاد می‌شود و از کار افتادن آن می‌تواند باعث بالا رفتن حرارت داخلی و آسیب دیدگی قطعات مختلف شود. به همین دلیل در صورت خرابی فن هم سینمای خانگی پاناسونیک ارو F61 نمایش می‌دهد.

رفع ارور F61 پاناسونیک

علت ایجاد ارور F61 در سینمای خانگی پاناسونیک معمولا سخت افزاری است و برطرف کردن آن نیازمند تخصصی و مهارت کافی می‌باشد. اما اگر با این پیغام مواجه شدید قبل از مراجعه به مراکز خدمات و تعمیرات سینمای خانگی پاناسونیک اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. همه بلندگوها را جدا کنید
  2. مجددا سینمای خانگی پاناسونیک را آزمایش کنید اگر ایراد برطرف شده، یکی از بلندگوها معیوب است
  3. آزمایش و تست بلندگوها، اقدامی است که حتی بعد از تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک هم حتما باید آن را انجام دهید

f61 پاناسونیک

ارور F76 در پاناسونیک

خطای F 76 ایراد دیگری است که ممکن است در صورت خرابی سیستم صوتی و سینمای پاناسونیک خود با آن مواجه شوید. ایراد F76 شباهت زیادی به ایراد F61 دارد و حتی در برخی از قطعات مشترک است.

 

 

تعمیر سینمای خانواده پاناسونیک

مشکل باز و بسته شدن درب سینمای خانگی

شکل ظاهری ایراد به این صورت است که زمانی که می‌خواهیم دیسک را داخل سینمای خانگی قرار دهیم قبل از آنکه فرمان بسته شدن بدهیم، سینی دیسک خودبخود بسته می‌شود. بعضی مواقع این زمان به قدری کوتاه است که نمی‌توانیم دیسک را داخل دستگاه قرار دهیم. این ایراد معمولا به دلیل خرابی در سنسورهای مکانیکی ایجاد می‌شود. این سنسورها وضعیت مکانیزم دیسک را بخش کنترل گزارش می‌دهند و خرابی آنها باعث ارسال فرمان غلط به بخش کنترل می‌شود.

برای افزایش عمر بخش CD در سینمای خانگی و دی وی دی پلیرها به صورت هفتگی حداقل دوبار از آنها استفاده کنید.

تعمیر سینمای خانپی پاناسونیک

ارور f61 سینما خانگی پاناسونیک

 

f61 در سینمای خانگی پاناسونیکsa-ht895

 

نصب ماژول بلوتوث روی سینمای خانگی پاناسونیک

اکثر دانگل‌‌های بلوتوثی که در بازار موجود است برای استفاده در ماشین طراحی شده و حتی برق ورودی آنها معمولا 12 ولت است که با باطری اتوموبیل هماهنگی دارد.

برای نصب ماژول بلوتوث روی سیستم‌های صوتی خانگی باید از بردهای ویژه‌ای که به صورت اختصاصی برای این کار طراحی شده‌اند، استفاده کنید. این بردها کیفیت صدای خروجی بالاتری نسبت به دانگل‌ها دارند. در عین حال نصب آنها هم باید با رعایت نکات ویژه‌ای انجام شود تا ضمن داشتن بالاترین کیفیت در صدای خروجی، مشکلاتی مانند کاهش فاصله ارتباط بلوتوث و یا نویزی شدن صدا اتفاق نیفتد.

برای نصب ماژول بلوتوث روی سینمای خانگی پاناسونیک خود می‌توانید با متخصصین رایان تماس بگیرید.

مشاوره تعمیرات سینمای خانگی پاناسونیک

دسترسی به قطعات فابریک و دانش فنی تعمیر سینما خانگی پاناسونیک ، مجموعه رایان را به یکی از مراکز قدرتمند سرویس و تعمیر سینما خانگی پاناسونیک تبدیل کرده است. متخصصین رایان ضمن دسترسی به اطلاعت بروز و دانش فنی و با تکیه بر تجربه و داشتن ابزار سخت افزاری و نرم افزاری می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک شما باشد.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد تعمیرات محصولات مختلف پاناسونیک با بخش مشاوره تعمیرات رایان تماس بگیرید