تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX725

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX725

آنچه در این نوشته خواهید خواند

طراحی ایستاده ویژگی متفاوت برخی از مدل های سینمای خانگی سامسونگ است که با طراحی ویژه و متفاوتی که دارد نظر بسیاری از خریداران را جلب کرده است. طراحی سینمای خانگی صورت ایستاده نیازمند دو ویژگی بوده که یکی محدودیت در ابعاد دستگاه و دیگری حذف بیرون آمدن سینی سی دی است که سامسونگ هر دو را به خوبی پاسخ داده است. در بخش اول با حذف فضاهای اضافی تا آنجا که امکان داشته دستگاه را کوچک ساخته و در بخش دوم با استفاده از مکانیزم مکشی سی دی هم یک طراحی جدید ایجاد و هم مشکل بیرون آمدن سینی سی دی را رفع کرده است. در ادامه به عیوب متداول و مراحل تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX725 می پردازیم :

 

 

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX725

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX725

عیوب متداول

اشکال در مکش و بیرون دادن سی دی :

سیستم مکشی سی دی در چند مدل از سینمای خانگی های سامسونگ استفاده شده است. ماهیت سیستم مکشی سی دی نسبت به سیستم سینی سی دی ضعیف تر است اما استفاده از قطعات با کیفیت در دستگاه های سامسونگ باعث شده این بخش از دستگاه های سامسونگ حتی عملکردی بهتر نسبت به سیستم های دیگر داشته باشد اما بعلت طراحی متفاوت در صورت ایجاد اشکال، طراحی خاص دستگاه مقصر شناخته می شود.

عملکرد قطعات مختلف مکانیکی مانند چرخ دنده ها و موتورها و ارتباط آنها با هم که در اصطلاح تایمینگ نامیده می شود ممکن است در اثر خرابی قطعات مختلف این بخش مختل شود. یکی از قطعاتی که در این بخش بیشتر خراب می شود چرخ دنده خروجی بخش سی دی است که در اثر خرابی اولیه سی دی با صدای تق تق بیرون و داخل می شود و کم کم و با افزایش خرابی اشکال به سایر قسمت ها سرایت می کند.

اشکال در خواندن سی دی در تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX725

در صورت عملکرد صحیح مکانیزم سی دی در روی اپتیکال بلاک دستگاه قرار می گیرد و مرحله خواندن اطلاعات دیسک شروع می شود. همانطور که در تمامی نوشته های مربوط به تعمیر سینمای خانگی و دی وی دی ها گفتیم اشکال در بخش اپتیکال بلاک باعث ایجاد اشکال در خواندن اطلاعات سی دی می شود و اگر اطلاعات به درستی خوانده نشود پیام NO DISC نمایش داده خواهد شد. یکی از موارد استثنا در این دستگاه اینست که ممکن است عدم کارکرد صحیح مکانیزم و قرار نگرفتن سی دی در محل صحیح منجر به عدم کار کرد صحیح اپتیکال بلاک و خوانده نشدن اطلاعات سی دی شود.

خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ:

یکی از اشکالاتی که در سینمای خانگی های سامسونگ ایجاد می شود خاموش شدن دستگاه بعد از چند دقیقه کارکردن دستگاه است. این حالت به دلیل اشکال در بخش آمپلی فایر دستگاه و ضعف یکی از قطعات این بخش ایجاد می شود و با کارکرد دستگاه و گرم شدن قطعات ضعف قطعه بیشتر شده و بخش عیب یاب دستگاه برای جلوگیری از ایجاد خرابی بیشتر دستگاه را خاموش می می کند.

پیام FAN CHECK در تعمیر سینمای خانگی سامسونگ,مدل HT-TX725

کارکرد بخش آمپلی فایر گرمای زیادی ایجاد می کند و یک فن برای تبادل هوای گرم دستگاه تعبیه شده و یک مدار کنترل کننده عملکرد صحیح آن را چک می کند. اگر به هر دلیلی فن حرکت نکند و یا میزان گردش آن صحیح نباشد بالا رفتن گرمای داخلی دستگاه می تواند باعث آسیب رسیدن به قطعات شود. در این حالت ابتدا چند مرتبه پیام FAN CHECK در صفحه دیسپلی دستگاه نمایش داده می شود و سپس دستگاه خاموش می شود.

 

 

تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مدل HT-TX725

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط