تعمیر دی وی دی سامسونگ مدل DVD-P65000K

تعمیر دی وی دی سامسونگ مدل DVD-P65000K

آنچه در این نوشته خواهید خواند

دی وی دی پلیر سامسونگ مدل DVD-P65000K محصول سال 2006 سامسونگ است و جزء مدل هایی است که بدلیل کیفیت بالای قطعات آمار ورودی آن به بخش تعمیرات بسیار محدود است. سامسونگ در ساخت این مدل از اپتیکال پیکاپ DL3-FP که یکی از اپتیک های با کیفیت و از محصولات خود سامسونگ است بهره برده و در بخش مدارات الکترونیکی از یک برد یکپارچه استفاده کرده و قطعات همه بخش ها از پاور گرفته تا سیستم کنترل و فیش های خروجی، همه را روی یک برد قرار داده است که در صورت نیاز به تعمیر دی وی دی پلیر شرایط خاصی را ایجاد می کند. در ادامه به بررسی برخی از موارد فنی تعمیر دی وی دی سامسونگ مدل DVD-P65000K می پردازیم.

 

تعمیر دی وی دی سامسونگ مدل DVD-P65000K

عیوب متداول

دی وی دی پلیر سامسونگ سی دی نمی خواند

همانطور که در همه نوشته های مربوط به تعمیرات دی وی دی پلیرها گفتیم بیشترین ایرادی که از نظر آماری در دستگاه های دی وی دی پلیر و سینمای خانگی ایجاد می شود مربوط به خواندن اطلاعات سی دی و اشکالاتی است که در مراحل مختلف آن ایجاد می شود و باعث می شود که دستگاه نتواند اطلاعات دیسک را بطور صحیح بخواند و پردازش کند و بیشترین استهلاک مربوط به قطعات اپتیکال بلاک دستگاه می شود. اپتیکال پیکاپ DL3-FP با مکانیزم فلزی در این مدل استفاده شده است و یکی از ویژگیهای آن اینست که قطعات جانبی مجموعه اپتیکال به دلیل کیفیت بالای ساخت کمتر خراب می شوند و بیشترین احتمال خرابی مربوط به خود اپتیک خواهد بود.

تعمیر دی وی دی سامسونگ مدل DVD-P65000K

باز و بسته شدن در دی وی دی پلیر

معمولا در دستگاه های الکترونیکی اگر عملکردی به طور صحیح به اتمام نرسد، دستگاه به مرحله قبلی بر می گردد. مثلا اگر به یک دستگاه دی وی دی پلیر فرمان باز شدن در بخش سی دی را بدهید در صورتی که سینی بخش سی دی بطور کامل باز نشود دوباره به حالت قبلی برمی گردد یعنی سینی مجددا بسته می شود. همچنین اگر سینی بخش سی دی بطور صحیح باز شود و دیسک داخل آن قرار داده شود و سپس فرمان بسته شدن داده شود، اگر به هر دلیلی سینی بطور کامل (هم از نظر مکانیکی و هم از نظر الکترونیکی) بسته نشود دستگاه مجددا به حالت قبلی یعنی باز بودن در بخش سی دی برمی گردد. در تعمیر مکانیزم دستگاه های مختلف قطعات در دو بخش مورد آنالیز و بررسی قرار می گیرند: یکی قطعات مکانیکی مانند موتورها و چرخ دنده ها و قطعات آسانسور دستگاه و دیگری قطعات الکترونیکی مانند آی سی فرمان موتورها و سنسورها که به نام آی سی لودینگ شناخته می شود و یا سنسورها.

استفاده از برد یکپارچه و ادغام قطعات

همانطور که در بالا اشاره کردیم کلیه قطعات الکترونیکی دی وی دی پلیر مدل DVD-P65000K روی یک برد و به صورت یکپارچه اسمبل شده است. یکی از موارد مهم در تعمیر dvd ها تعدیل هزینه تعمیر آنها به حدی است که مقرون بصرفه بوده و به اصطلاح ارزش اقتصادی تعمیر داشته باشد. با توجه به محدود بودن ارزش ریالی این دستگاهها باید در بخش تعمیرات سعی شود که تا آنجا که ممکن است قطعات به صورت تکی و نه بعنوان یک مجموعه تعویض شوند تا کمترین هزینه را ایجاد کند. این امر مهم در تعمیر دی وی دی سامسونگ مدل DVD-P65000K به یک الزام تبدیل می شود چرا که در صورت نیاز به تعویض هر بخش الکترونیکی ( که در دستگاه های دیگر به صورت بردهای مجزا مانند برد پاور و یا برد سروو (servo)ارائه می شود) باید کل برد الکترونیکی دستگاه تعویض شود که طبیعتا تعمیر دی وی دی سامسونگ را غیر اقتصادی می کند.

 

تعمیر دی وی دی سامسونگ مدل DVD-P65000K

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط