تعمیر تلویزیون پلاسمای پاناسونیک

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون پلاسمای پاناسونیک

پاناسونیک سرمایه گذاری زیادی در بخش تحقیق و پیشرفت علم تولید تلویزیونهای پلاسما کرده است. دستاورد این سرمایه‌گذاری عنوان برند برتر در تولید تلویزیون های پلاسما را برای پاناسونیک بدست آورده است. به موازات این برتری کیفی در تولید، در مجموعه تعمیرات تلویزیون هم تعمیر تلویزیون پلاسما پاناسونیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه همراه با متخصصین تعمیر تلویزیون رایان تی وی مراحل تعمیر و سرویس تلویزیون پلاسمای پاناسونیک را بررسی خواهیم کرد.

 

 

تعمیر تلویزیون پلاسما پاناسونیک

عیب یابی تلویزیون پلاسما پاناسونیک

براساس آمار، شایع‌ترین ایرادهایی که در پلاسمای پاناسونیک ممکن است با آنها مواجه شویم عبارتند از:

  1. روشن نشدن تلویزیون پلاسما پاناسونیک

  2. چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پلاسمای پاناسونیک

  3. قطع شدن تصویر پلاسما پاناسونیک

  4. ایجاد خطوط عمودی در تصویر پلاسما پاناسونیک

 

 

تعمیر تلویزیون پلاسما پاناسونیک

آشنایی با سیستم عیب‌یابی در تعمیرات تلویزیون پلاسما پاناسونیک

پاناسونیک در طراحی تلویزیون های پلاسما از سیستم عیب‌یاب داخلی استفاده کرده است. کارکرد این عیب‌یاب داخلی به گونه‌ای است که اگر در هر یک از بخش‌های دستگاه، اشکال و ایرادی ایجاد شود پس از روشن کردن تلویزیون، دستگاه خودبخود خاموش شده و چراغ پاور شروع به چشمک زدن می کند. تعداد چشمک ها در یک ثابت زمانی محدوده ایراد و قطعات معیوب را مشخص می کند. مشابه این سیستم در تعمیر تلویزیون سونی هم وجود دارد.

به بیان ساده‌تر وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم، پس از چند بار چشمک سبز زدن تلویزیون خاموش شده و چراغ پاور چشمک قرمز می‌زند. تعداد چشمک‌ها مشخص می‌کند که کدام یک از قطعات تلویزیون معیوب شده است. مثلا در عموم تلویزیون های پلاسما پاناسونیک با ایجاد خرابی و سوختن قطعات در برد SC ، دستگاه پس از روشن شدن بعد از چند ثانیه مجددا به صورت اتوماتیک خاموش شده و چراغ استندبای جلوی تلویزیون 7 بار پشت سرهم چشمک می زند سپس 2 ثانیه مکث می کند و مجددا 7 بار چشمک می زند.

در نقشه فنی دستگاه و در هر مدل به صورت اختصاصی تعداد چشمک های تعیین شده برای هر مدل و ایراد معادل آنها توضیح داده شده است. این سیستم عیب‌یابی در پروسه تعمیر تلویزیون پلاسما پاناسونیک می تواند کمک زیادی به عیب یابی و انجام صحیح تعمیر تلویزیون باشد.

روشن نشدن و چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پلاسما پاناسونیک

همانطور که گفتیم زمانی که یکی از قطعات تلویزیون پلاسما معیوب می‌شود، تلویزیون خاموش شده و چشمک قرمز می‌زند. تعداد چشمک‌ها در تلویزیون پلاسما پاناسونیک براساس جدول ارور پاناسونیک می‌تواند بین 1 الی 14 چشمک متفاوت باشد. برای عیب یابی تلویزیون پلاسما پاناسونیک باید به جدول ارور که در نقشه فنی همان مدل ارائه می‌شود مراجعه کنید. این جدول در هر مدل به صورت اختصاصی طراحی می‌شود اما با نگاهی به مجموعه آنها متوجه می‌شویم که برخی از تعداد چشمک‌ها بین مدل‌های مختلف مشترک هستند.

در واقع روشن نشدن و چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک یک رابط کاربری بین مصرف کننده و بخش خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون پلاسما پاناسونیک است. شما می‌توانید با شمارش تعداد چشمکها و ارائه آن به همراه مدل کد دقیق تلویزیون به متخصصین تعمیر تلویزیون پاناسونیک از ایرادهای احتمالی ایجاد شده و مراحل تعمیر و هزینه تقریبی هر یک از انها مطلع شوید.

حتما بخوانید : چشمک زدن تلویزیون سونی

 

جدول ارور تلویزیون پلاسما پاناسونیک

با دید کلی به جدول عیب یابی تلویزیون پلاسما پاناسونیک در مدل‌های مختلف، می‌توان جدول زیر را بعنوان یک جدول عمومی که در مدل‌های مختلف کارایی دارد، در نظر گرفت.

 

تعداد چشمک‌ها برد و یا قطعات معیوب مدل‌هایی که این ایراد در آنها شایع است
1 چشمک A Board (مین برد) TH-P42C10

TH-P42S10

TH-P50C10

TH-P50S10

TH-P50X10

 2 چشمک P Board (برد پاور)

D Board (برد دیجیتال)

3 چشمک D Board (برد دیجیتال)
4 چشمک SC Board

SS Board

5 چشمک SC Board
6 چشمک SC Board

SS Board

7 چشمک SC Board

SU Board

SD Board

TH-P42VT30

TH-P50VT30

TH-P55VT30

TH-P50ST30

TH-P50U20

TH-P46U20

 

8 چشمک SS Board
10 چشمک AG Board (برد پاور)

A BOard (مین برد)

 TH-P42S10R

TH-P50A10R

TH-P42PV60

TH-P50PV60

11 چشمک DC FAN

 

TH-P50V10R

TH-P58PY800

TH-P50PY800

TH-P50PV700

TH-P50PV600

TH-P50PV500

TH-P42PY800

TH-P42PV700

TH-P42PV600

TH-P542PV500

TH-P42G10R

 

12 چشمک Audio problem

Speaker problem

TH-50PV70

TH-42PV700

TH-42PV70

TH-42PV7

13 چشمک A Board

(CPU IC)

 

14 چشمک A Board

(CPU IC)

(HDMI IC)

 

تعمیر تلویزیون پلاسما پاناسونیک