تعمیر تلویزیون صنام

آنچه در این نوشته خواهید خواند

یکی از شرکت‌هایی که در بین برندهای داخلی محبوبیت بیشتری دارد صنام است. تبلیغات محدود باعث شده تا خریداران آشنایی کمتری با آن داشته باشند اما جالب است بدانید که تولیدات صنام در مجموعه تعمیرات تلویزیون بعنوان یک محصول باکیفیت شناخته می‌شود.

محصولات صنام که در بخش لوازم صوتی و تصویری بیشتر شامل تلویزیون می‌شود در سال های ابتدایی شروع به کار این مجموعه، کپی برداری کاملی از تلویزیون های سامسونگ بود، به طوری که تلویزیون های CRT و پروجکشن صنام فقط در برخی از جزئیات ظاهری با تلویزیون های سامسونگ تفاوت دارند و در قطعات داخلی کاملا شبیه هم هستند. این شباهت غیر از سودی که برای خریداران داشت در بخش تعمیر تلویزیون صنام یک نکته مثبت به شمار می رفت چرا که با توجه به گستردگی محصولات سامسونگ تامین قطعات مورد نیاز با سختی کمتری همراه بود.

در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی اما صنام تلاش بیشتری برای تولید محصولات انجام داده و در بسیاری از موارد هم غیر از ضعف های محدود، این کوشش باعث تولید تلویزیون هایی شده که عمر مفید قابل قبولی دارند. در ادامه به بررسی تعمیر تلویزیون صنام مدل DLE-40SPGS می پردازیم :

 

تعمیر تلویزیون صنام

 

 

همانطور که در نوشته های مختلف گفتیم تمام تولیدات داخلی در حال حاضر قطعات داخلی خود را از شرکت های خارجی تامین می کنند. مثلا در تولید تلویزیون های 40 و 46 اینچ از پنل های سامسونگ و در سایز های 42 و 47 از پنل های تولیدی ال جی استفاده می کنند. سایر قطعات داخلی هم عموما یا ساخت کمپانی های چینی است که در داخل پیکر بندی ( اسمبل ) شده است و یا در موارد معدودی در داخل تولید شده است.

در این مدل از تلویزیون های صنام از پنل های ساخت سامسونگ و در بخش بک لایت پنل از نوعی لامپ های ال ای دی استفاده شده که تجربه نشان داده از مقاومت خوبی برخوردار است. تنها ضعف این مدل از تلویزیون های صنام در مجموعه پنل دستگاه را باید در اتصال بد لامپ های ال ای دی به بدنه اصلی دانست که باعث می شود گرمای تولید شده لامپ ها به خوبی به بدنه انتقال پیدا نکرده و به مرور باعث ایجاد خرابی در لامپ های بک لایت تلویزیون شود. مدار بندی سری که به طور کامل در مجموعه بک لایت این مدل رعایت شده باعث می شود تا در صورت خرابی اولین لامپ تصویر تلویزیون به طور کامل قطع شود.

 

تعمیر تلویزیون صنام

 

 

یکی از ضعف های بخش تعمیر تلویزیون صنام و یا بهتر است بگوییم در بخش تعمیر تلویزیون های داخلی، عدم دسترسی مجموعه تعمیرات به اصلاحیه های استاندارد برد پاور-بک لایت این تلویزیون ها است. توضیح بیشتر آنکه مثلا در برندهای ال جی و سامسونگ بعد از انجام تعمیر بک لایت تلویزیون در برد پاور-بک لایت دستگاه تغییری در بخش تامین ولتاژ بک لایت اعمال می شود که باعث افت ولتاژ این بخش تا حدود 5% می شود و این تنظیم ولتاژ باعث می شود میزان خرابی لامپها مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط