تعمیر تلویزیون سونی w900 با ایراد 6 چشمک

تعمیرات تلویزیون سونی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون سونی w900 با ایراد 6 چشمک

در بخش های مختلف راجع به تعمیرات تلویزیون سونی در مدل های مختلف و ایرادهای متداول آنها صحبت کردیم. در ادامه به بررسی نکات فنی در تعمیر تلویزیون سونی سری w900 و بیشترین ایرادی که در این مدل ایجاد می شود یعنی 6 چشمک می پردازیم.

طبق قانون عیب یابی در تلویزیون های سونی که در بخش چشمک زدن لامپ جلوی تلویزیون سونی مفصل تشریح کردیم تعداد چشمک ها نشان دهنده محدوده ایراد دستگاه است و رابط بین مصرف کننده و تعمیرکار تلویزیون. در نقشه فنی تلویزیون سونی سری w900 تعداد 6 چشمک نشان دهنده خرابی در بخش بک لایت تلویزیون است. البته در این دستگاه برد بک لایت که وظیفه آن تامین ولتاژ مورد نیاز لامپ های بک لایت است از لامپهای بک لایت تفکیک شده و برای نشان دادن خرابی برد بک لایت تعداد 4 چشمک در نظر گرفته شده است هر چند در مواردی شاهد تداخل این دو بخش و اشتباه مدارات پروتکتور دستگاه بوده ایم که تعداد چشمک ها اشتباه نشان داده شده است و مثلا در هنگام خرابی لامپ های بک لایت تعداد 6 چشمک نمایش داده شده است.

یکی از مشکلاتی که در مورد تعمیر تلویزیون سونی سریw900 وجود دارد پایدار و ثابت نبودن ایراد دستگاه است به نحوی که بارها اتفاق افتاده که دستگاه بعد از روشن نشدن و فعال شدن پروتکتور بعد از چند ساعت مجددا بکار افتاده و تا چند روز هم به حالت طبیعی کار می کند اما مجددا دچار ایراد می شود. اتفاق افتادن این حالت باعث می شود که روند تعمیر تلویزیون با مشکل مواجه شود چرا که اولا زمانی که دستگاه سالم است هیچ یک از قطعات داخلی نشانی از ایراد ندارد و موید این امر هم غیر فعال بودن مدار محافظ دستگاه است و دوم اینکه در صورت تعویض قطعه نمی توان تشخیص داد که آیا این تعویض و جابجایی قطعه تغییر مثبتی در دستگاه ایجاد کرده باشد.

تعمیر تلویزیون سونی w900 با ایراد 6 چشمک

تعمیر تلویزیون سونی

تعمیر تلویزیون سونی w900 با ایراد 6 چشمک یکی از موارد حساس در بخش تعمیر تلویزیون است که دقت و مهارت بالایی می طلبد توصیه می کنیم در صورت نیاز به خدمات در این تلویزیون حتما از مراکز معتبر خدمات دریافت کنید. در انتها باید به این نکته هم اشاره کنیم که به مانند سایر برندها یکی از دلایل اصلی خرابی در بخش بک لایت تلویزیون استفاده های طولانی و بدون وقفه از دستگاه و مهمتر از آن قرار دادن میزان نور زمینه تلویزیون در مقدار حداکثر است. پس اگر شما هم تلویزیون ال ای دی دارید حتما مقدار نور زمینه آن را با بر اساس میزان نور محیط تنظیم کنید و از حداکثر مقدار آن صرفا در مواقعی استفاده کنید که لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط