تعمیر تلویزیون سونی مدل w650

تعمیر تلویزیون سونی مدل w650

آنچه در این نوشته خواهید خواند

ساختار ساده و قیمت مناسب باعث شده تا این مدل از تلویزیون های سونی که در بخش تولید لوازم صوتی و تصویری از احترام خاصی بین مصرف کنندگان برخوردار است فروش خوبی در بازار داشته باشد اما بدلیل استفاده از قطعات ارزانتر نسبت به تلویزیون های گران قیمت سونی ممکن است زودتر از آنچه مصرف کنندگان انتظار دارند سر و کارشان به بخش تعمیر تلویزیون بیفتد. در ادامه به بررسی مراحل فنی و ایرادهای متداول در تعمیر تلویزیون سونی مدل w650 می پردازیم :

سونی در مدل تلویزیون w 650 خود از منبع خارجی برای بخش تغذیه دستگاه استفاده کرده و یک آداپتور 19.5 ولتی ولتاژ کار بخش های مختلف را بعنوان ولتاژ مادر تامین می کند و در بردی که با نام بالاستر می شناسیم ضمن تامین ولتاز بخش بک لایت از این ولتاژ اصلی برای تامین تغذیه بخش های مختلف دستگاه استفاده می شود.

مین برد این مدل از تلویزیون های سونی در ورژن های زیادی استفاده شده که نشان از قدرت طراحی و کیفیت بالای آن دارد و پنل تلویزیون ساختار و قالب بندی منحصر به نوعی دارد. بخش بک لایت تلویزیون (لامپ های بک لایت) در مدل w 650 شباهت زیادی به لامپ های بخش بک لایت تلویزیون ال جی سری LN دارد و با وجود کیفیت بالاتر اما میزان خرابی بالایی دارد.

 

 

تعمیر تلویزیون سونی مدل w650

بک لایت : ایراد متداول در تعمیر تلویزیون سونی مدل w650

 

همانطور که در بخش های مختلف تعمیر تلویزیون سونی گفتیم ایجاد ایراد در تلویزیون های این برند یک تفاوت کلی با اکثر برندهای دیگر دارد و آن عیب یابی داخلی دستگاه و نحوه کار این بخش است که در نوشته چشمک زدن چراغ تلویزیون سونی به آن پرداختیم.

 

 

تعمیر تلویزیون سونی مدل w650

ایراد بخش بک لایت در مدل W 650 به مانند بسیاری از مدل های دیگر با 6 چشمک شناخته می شود البته در این ایراد 2 نکته را باید در نظر گرفت :

  1. دستگاه قادر به تشخیص لام های اتصال کرده و خاموش نیست و بخش عیب یاب تنها در صورت قطع شدن یکی از لامپها که نتیجه آن قطع شدن جریان یک بخش است فعال می شود.
  2. در موارد زیادی دیده شده که خرابی تعدادی از لامپ های بک لایت تصویری در کیفیت تصویر تلویزیون نمی گذارد

بقیه مراحل تعمیر بک لایت تلویزیون سونی به مانند تعمیر بک لایت در سایر برندها است و شامل تعویض لامپ های خراب و نیمه خراب و انجام تغییرات لازم است.

 

تعمیر تلویزیون سونی مدل w650

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط