تعمیر تلویزیون سامسونگ سری ES6950

تعمیر تلویزیون سامسونگ سری ES6950

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون سامسونگ

شرکت های تولید کننده معمولا در مسیر تولید محصولات خود یک روند ثابت را در پیش می گیرند به نحوی که بسیاری از قطعات در مدل های مختلف یکسان بوده و در ورژن های مختلف آپشن ها و جزئیات را برای بدست آوردن سلایق مختلف تغییر می دهند تا برآورده کننده نظرات و نیازهای مختلف باشند. این سیر ثابت در برندهای مختلف گاها شکسته می شود و دستگاهی متفاوت با آنچه در عموم دستگاهها اتفاق می افتد تولید و روانه بازار می شود. مشکل موقعی بروز می کند که یک یا تعدادی از قطعات این دستگاه به صورت اپیدمی با مشکل مواجه شود و تولید کننده هم به موازات تعداد زیاد تقاضا برای قطعه یا قطعات مورد نظر امکان پاسخگویی نداشته باشد. نمونه بارز موارد گفته شده را می توان در سیر تولید و تعمیر تلویزیون سامسونگ سری ES6950 به عینه مشاهده کرد.

در این مدل از تلویزیون های سامسونگ که دارای کیفیت تصویر بالایی هم هست از مدل خاصی از بکلایت استفاده شده که در نوع خود انحصاری بوده و در هیچ یک از مدل های دیگر تلویزیونهای سامسونگ استفاده نشده است. نحوه قرار گیری بکلایت در این مدل از نوع لبه (EDGE) است و نور زمینه بوسیله دو مجموعه لامپ ال ای دی که در دو طرف تلویزیون ( راست و چپ ) قرار دارند تامین می شود. در زیر لامپ های ال ای دی بخش فلزی وجود دارد که در واقع خنک کننده لامپ است و با اتصال این بخش به سطح فلزی باعث انتقال گرمای تولید شده توسط لامپ و خنک شدن آن می شوند. در سری ES برخلاف آنچه در نحوه قرارگیری لامپ های ال ای دی اتفاق می افتد لامپها به صورت ایستاده قرارگرفته اند و همین امر باعث می شود تا سطح مقطع ارتباطی لامپ با فلز زیرین به حداقل برسد و کمترین تبادل حرارتی انجام شود.

 

تعمیر تلویزیون سامسونگ سری ES6950

 

 

تمایل عموم برای استفاده تلویزیون در حالت بیشترین نور زمینه که خود از علل اصلی تولید حرارت بیشتر در بخش بکلایت تلویزیون است  و بالا رفتن حرارت لامپ های ال ای دی و عدم دفع این گرما بعلت ساختار خاص استفاده شده از علل اصلی خرابی لامپ های بک لایت در این مدل از تلویزیون های سامسونگ است که باعث می شود بالای حدود 90% از مراجعات این مدل به تعمیرگاههای تلویزیون مربوط به خرابی بخش بکلایت تلویزیون باشد.

متاسفانه سیاست نمایندگی تعمیرات سامسونگ در مورد تلویزیون هایی که در بخش پنل ایراد پیدا می کنند ( تعویض کامل پنل ) و هزینه بالای آن باعث می شود که مشتریان برای تعمیر تلویزیون خود به متخصصین غیر شرکتی مراجعه کنند که البته در این مورد هم با کمبود قطعه مورد نظر مواجه می شوند. همه موارد فوق باعث شده تا تعمیر تلویزیون سامسونگ سری ES6950 با وجود کیفیت بالای دستگاه و تمایل اکثر مشتریان به حفظ آن با مشکلات مختلفی مواجه شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط