تعمیر تلویزیون جنرال گلد

تعمیر تلویزیون جنرال گلد

آنچه در این نوشته خواهید خواند

چند سالی است که محصولات شرکت چینی جنرال وارد ایران می‌شود. اکثر محصولات این کمپانی شامل دستگاههایی است که در برندهای اصلی قیمت‌های بالایی دارند و این شرکت با ارزان سازی آنها بازار خوبی برای خود ایجاد کرده است. در ادامه راجع به تعمیر تلویزیون جنرال گلد و ایرادهای متداول آن توضیحاتی می دهیم و بعنوان نمونه پروسه تعمیر تلویزیون جنرال گلد مدل 60LB5610 که به مجموعه رایان مراجعه کرده است را بررسی می کنیم.

تلویزیون جنرال گلد ساخت کجاست؟

اولین پرسشی که در هنگام شنیدن نام برند تلویزیون هایی شبیه جنرال ، جنرال گلد ، سونیا در ذهن می‌آید اینست که این تلویزیون ساخت کدام کشور است؟

تلویزیون جنرال گلد محصول کشور چین است و تقریبا همه واردات آن از طریق شهرهای غربی کشور مانند بانه و جوانرود انجام می‌شود. اما منظور اصلی از این سوال تخمین نسبی کیفیت محصول است نه موقعیت جغرافیایی آن. عموم مدل‌های تلویزیون های جنرال گلد از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و استفاده از قطعات تولید شده توسط تولیدکنندگان دیگر که از اعتبار خوبی برخوردار هستند باعث شده تا تلویزیون‌های جنرال گلد کیفیت صدا و تصویر مناسب و عمر مفید قابل قبولی داشته باشند.در کنار این موارد،قیمت پایین‌تر که مخصوصا در اینچ‌های بالا مانند 55 و 60 اینچ بیشتر به چشم می‌آید خرید تلویزیون جنرال گلد را برای بسیاری از خریداران به یک گزینه اقتصادی تبدیل کرده است.

نمایندگی تعمیر تلویزیون جنرال

ایرادهای شایع در تعمیر تلویزیون جنرال گلد

برند جنرال گلد عمر چندانی ندارد که بخواهیم ایرادهایی را بعنوان ایرادهای شایع در این برند نام ببریم. اما در همین آمار محدود تعمیر تلویزیون جنرال گلد می‌توان ایرادهایی را دید که در موارد مختلف به صورت ثابت تکرار شده است.

روشن نشدن تلویزیون جنرال گلد

به طور کلی روشن نشدن تلویزیون به دو بخش اصلی مربوط می‌شود : برد پاور و مین برد.

عبارت روشن نشدن تلویزیون در هیچ تلویزیونی بیان کننده همه وضعیت دستگاه نیست و حتما باید در نظر بگیریم که آیا چراغ استندبای تلویزیون روشن می‌شود یا خیر و اگر لامپ استندبای تلویزیون روشن می شود وقتی کلید پاور را می زنیم یا با کنترل تلویزیون را روشن می کنیم چه اتفاقی می افتد؟ مثلا تغییر رنگ چراغ قمز استندبای انجام می شود یا خیر؟

جواب این سوالات وضعیت کلی تلویزیون که روشن نمی شود را مشخص می کند اما اگر بخواهیم به طور کلی راجع به ایراد روشن نشدن تلویزیون توضیح دهیم باید بگوییم که در اکثر مواقع وقتی تلویزیون روشن نمی شود و لامپ استندبای تلویزیون هم روشن نمی شود خرابی تلویزیون مربوط به برد پاور است. اما اگر لامپ استندبای روشن شود در مواردی ممکن است مین برد تلویزیون آسیب دیده باشد.

رای عیب یابی فنی ابتدا باید ولتازهای خروجی برد پاور کنترل شود. اگر این ولتاژها صحیح و کامل باشد به سراغ عیب یابی مین برد تلویزیون می رویم اما اگر ولتاژها کم و یا قطع باشد باید بخش های مختلف اولیه و ثانویه برد پاور را بر اساس اصول عیب یابی فنی تعمیر تلویزیون بررسی کنیم.

تعمیر بک لایت تلویزیون جنرال گلد

یکی دیگر از ایرادهایی که در مجموعه آمار تعمیر تلویزیون جنرال گلد بیشتر دیده می شود خرابی بک لایت تلویزیون جنرال گلد است. اگر با وظیفه و عملکرد بک لایت در تلویزیون های ال ای دی آشنا باشیم می دانیم که اصلی‌ترین ایراد ظاهری خرابی بخش بک لایت، قطع شدن تصویر تلویزیون است. معمولا در این حالت صدای تلویزیون قطع نمی شود و سایر عملکردهای دستگاه مانند تعویض کانال و یا روشن و خاموش شدن به صورت صحیح انجام می شود.

در مدل‌های مختلف تلویزیون جنرال گلد به طور کلی از دو نوع بک لایت استفاده شده است : بک لایت شاخه‌ای و بک لایت لبه.

بک لایت های شاخه‌ای ساختار فنی ساده‌تری دارند و در صورت نیاز حتی می توان آنها را تعمیر کرد. اما بک لایت های لبه ساختار پیچیده‌تری دارند و کیفیت بالاتر ساخت، در اکثر موارد عمر مفید بالاتری برای آنها ایجاد می کند.

در اکثر تلویزیون های جنرال گلد بعلت ساختار مشابهی که دارند وقتی بخش بک لایت تلویزیون دچار خرابی می شود وقتی تلویزیون را روشن می کنیم برای یک لحظه تصویر ظاهر می شود اما بعد از آن قطع می شود و صفحه تلویزیون تاریک می شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون جنرال گلد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط