تعمیر تلویزیون بانه ای و بدون گارانتی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون بانه ای و بدون گارانتی

بسیاری از مصرف کنندگان برای خرید تلویزیون جدید بین تلویزیون بدون گارانتی و دارای گارانتی دچار تردید می‌شوند. هر چند تفاوت قیمت قابل توجهی بین این دو وجود دارد اما سوال اصلی خریداران در مورد کیفیت خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون‌های بدون گارانتی است. در واقع این خریداران می‌خواهند بدانند تعمیر تلویزیون بدون گارانتی را چگونه باید انجام دهیم؟ اگر یکی از تلویزیون‌هایی که از شهرهای مرزی غربی و یا جنوبی وارد می‌شوند را خریدیم و بعد از مدتی تلویزیون خراب شد چگونه باید آن را تعمیر کنیم؟ در ادامه از متخصصین تعمیر تلویزیون رایان تی وی می‌پرسیم چگونه باید تلویزیون بدون گارانتی بخریم؟ همچنین اگر تلویزیون بدون گارانتی خریدیم و نیاز به خدمات و تعویض قطعات پیدا کردیم بهترین روش تعمیر تلویزیون بدون گارانتی چیست و چگونه باید آن را انجام دهیم؟

شرکت های مختلف وارد کننده لوازم صوتی و تصویری در حالی از ارائه خدمات به تلویزیون هایی که از مبادی غیر رسمی و شهرهای مرزی مانند بانه ، گناوه و … وارد می شوند خودداری می کنندکه به دلیل قیمت مناسب مصرف کنندگان تمایل زیادی نسبت به خرید این دستگاه ها نشان می دهند. در ادامه راجع به نحوه تعمیر تلویزیون بدون گارانتی بیشتر توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

دستگاههای بدون گارانتی که از طریق شهرهای مرزی وارد و بیشتر با نام دستگاههای بانه ای شناخته می‌شوند بدلایل مختلفی که مهمترین آنها تفاوت قیمت است نسبت به دستگاههایی که توسط شرکت های رسمی وارد می شوند موفقیت بیشتری در بخش فروش دارند و اختلاف قیمت گاها چشمگیر این دستگاهها باعث شده تا بسیاری از خریداران قید خدمات پس از فروش شرکتی را بزنند و دستگاه بدون گارانتی بخرند.

شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش در برندهای مختلف از ارائه خدمات و انجام تعمیرات این دستگاهها خودداری می کنند و خریداران این دستگاهها بعنوان یک خریدار و مشتری خدمات مناسبی دریافت نمی کنند.

یکی از نکات مهم و شاید مهمترین نکته ای که در بخش خدمات پس از فروش و تعمیرات تلویزیون بسیار اهمیت دارد که در هنگام خرید این دستگاهها باید مورد توجه قرار بگیرد این است که از برند و مدل هایی که عمومیت بیشتری دارند انتخاب کنیم و مدل دستگاه خریداری شده حتما نمونه شرکتی و یا معادل داشته باشد که در صورت نیاز به قطعات سخت افزاری مثل بردهای داخلی و یا نرم افزاری مثل برنامه های فلش و یا حتی نقشه فنی دستگاه با مشکل کمتری برخورد کنیم و انجام خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون بدون گارانتی ما با سهولت بیشتری انجام شود.

تقسیم بندی تعمیر تلویزیون بانه ای و بدون گارانتی

دستگاه های بدون گارانتی از نظر تقسیم بندی مدل کد به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. دستگاههایی که مدل مشابهی در نمونه گارانتی دار دارند. بعنوان نمونه تلویزیون سونی w800c هم به صورت گارنتی دار و هم به صورت بدون گارنتی در بازار موجود بود. در این حالت در صورت نیاز به خدمات با کمترین مشکل مواجه می شویم.
  2. دستگاههایی که مدل مشابه گارانتی دار دارند اما مدل کد آنها با هم متفاوت است.
  3. دستگاههایی که نمونه داخلی ندارند و چه از نظر مدل کد و چه از نظر قطعات داخلی شناخته شده نیستند. تامین قطعات این دستگاه ها با محدودیت زیادی روبرو است.

شرکت‌های خدمات پس از فروش از ارائه خدمات گارانتی و تامین قطعات دستگاههای بدون گارانتی خودداری می‌کنند. این شرکت‌ها در حالی از ارائه قطعات و خدمات تعمیر تلویزیون به این دستگاهها سر باز می‌زنند که طبق قوانین، شرکت‌های تولید کننده باید زمینه ارائه این خدمات را فراهم کنند. گروه تخصصی رایان خدمات ویژه ای را جهت تعمیر این گروه از لوازم خانگی چه در بخش تعمیر تلویزیون در منزل و یا انجام تعمیرات در محل کارگاه تدارک دیده است و با ارتباط  با مراجع توزیع قطعات ، تمام لوازم مورد نیاز تمام آنها را تامین میکند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر تلویزیون بدون گارانتی و یا تعمیر سینمای خانگی خود با بخش مشاوره تعمیر تلویزیون رایان تماس بگیرید.

مشکل تلویزیون های بانه ای و بدون گارانتی

از نظر شرکت تولید کننده اساسا تقسیم بندی مانند بانه ای و بدون گارانتی و … وجود ندارد. همه مدل‌هایی که توسط یک شرکت تولید کننده به بازار مصرف روانه می‌شوند دارای گارانتی رسمی هستند و نمایندگی شرکت تولید کننده در کشورهای مختلف موظف به ارائه خدمات به خریداران هستند. اما همانطور که گفتیم خودداری شرکت‌های خدمات پس از فروش رسمی از ارائه خدمات به این دستگاهها خریداران را به این سوال می‌رساند که مشکل تلویزیون های بانه ای و بدون گارانتی چیست؟

تلویزیون‌هایی که به طور رسمی و با پشتیبانی یک شرکت مرجع وارد کشور می‌شوند از نظر قابلیت‌های مختلف و همخوانی با سیستم‌های مختلف داخلی بررسی می‌شوند. این بررسی در مورد تلویزیون‌هایی که به صورت بدون گارانتی وارد می‌شوند انجام نمی‌شود و این تلویزیون‌ها ممکن است در بعضی موارد با مشکلاتی مواجه شوند. مشکلات شایع تلویزیون های بانه ای و بدون گارانتی به شرح زیر است :

  • عدم وجود زبان فارسی در بخش زبان‌های انتخابی تلویزیون
  • عدم تطابق فرکانس‌های پخش کشور با مشخصات تیونر تلویزیون ( ایجاد اشکال در دریافت کانال‌های دیجیتال)
  • تفاوت قطعات داخلی تلویزیون‌های بدون گارانتی و ایجاد مشکل در تامین قطعات در زمان نیاز به تعمیر تلویزیون