تعمیر تلویزیون ال جی مدل lb

تعمیر تلویزیون ال جی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

سری LB یکی از مدل های با کیفیت و پرفروش تلویزیون های ال ای دی، ال جی است که در ورژن های مختلف و کیفیت های متفاوت به بازار مصرف ارائه شده است. در ادامه این مقاله به تفضیل درباره تعمیر تلویزیون ال جی مدل LB در ورژن های مختلف توضیح خواهیم داد.

تعمیر تلویزیون ال جی مدل lb

شایع ترین ایراد تلویزیون ال جی، ایراد بک لایت است که در بین مدل های مختلف سری LB مشهوراست. ایراد بک لایت به صورت های زیر دیده می شود.

قطع شدن تصویر تلویزیون در حالی که صدا دارد

نور بک لایت در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی باعث دیده شدن تصویر تلویزیون می شود. سوختن تعدادی از لامپ های بک لایت باعث می شود که مدار بک لایت تلویزیون ال جی از کار بیافتد و نتیجه این می شود که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد. چنان چه تعداد لامپ های سوخته زیاد نباشد و سلامت لامپ های سالم در حد قابل قبولی باشد می توان بک لایت را تعمیر کرد در غیر این صورت تعویض کامل بک لایت راه حل تعمیر تلویزیون ال جی شما خواهد بود.

تعمیر لامپ بک لایت تلویزیون ال جی
تعمیر لامپ بک لایت

چشمک زدن (پرپر زدن) تصویر تلویزیون ال جی

علت پر پر زدن زدن تصویر تلویزیون ال جی این است که تعدادی از لامپ های بک لایت نیمه خراب می شوند. در این حالت مدار بک لایت دائم قطع و وصل می شود و در ظاهر باعث پرش تصویر و یا به بیان دیگر باعث پرپر زدن تصویر تلویزیون ال جی می شود.

نمایش لوگوی ال جی و قطع تصویر

ظاهر شدن لوگوی ال جی با روشن شدن تلویزیون و قطع شدن تصویر پس از آن زمانی اتفاق می افتد که مدار بک لایت آسیب دیدگی داشته باشد اما به دلیل طراحی خاص تلویزیون ال جی در کنار ویژگی های قطعات الکترونیکی برای زمانی بسیار کوتاه تصویر لوگوی ال جی نمایش داده می شود اما بعد از آن که باید تصویر ظاهر شود به علت قطع شدن نور بک لایت تصویر دیده نمی شود.

تاریک شدن بخشی از تصویر

خرابی نوع دیگری که در بخش بک لایت اتفاق می افتد تاریک شدن بخشی از تصویر می باشد. این ایراد زمانی ایجاد می شود که تعدادی از لامپ های بک لایت به نحوی خراب شوند که بقیه لامپ های سالم روشن بمانند. در این حالت در محل لامپ های خاموش در تصویر تاریکی دیده می شود.

لکه های سفید روی تصویر

لامپ های بک لایت تلویزیون ال جی دارای منشور پخش نور هستند که یکی از وظایف این منشور پخش نور لامپ ال ای دی است. تغییرات ایجاد شده در منشورها در کیفیت تصویر تاثیر مستقیم دارد مثلا گر این منشور به هر دلیل از لامپ جدا شود نور لامپ به طور متمرکز به تصویرمی تابد و به صورت لکه های سفید در تصویر دیده می شود.
همچنین اگر فاصله کانونی منشور و لامپ ال ای دی به دلایل مختلف (مانند کهنه شدن لامپ ها) به هم بریزد باعث انعکاس تصویر منشور در تصویر تلویزیون و یا ایجاد لکه سفید و نورانی در تصویر می شود.

اصلاحیه بک لایت پشت آلومینیومی
بک لایت پشت آلومینیومی

اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال جی

اصلاحیه بک لایت تلویزیون ال جی با کاهش استاندارد ولتاژ بک لایت باعث کم شدن استهلاک قطعات مختلف این بخش و مهمتر از همه افزایش عمر مفید لامپ ها می شود. تغییر دیگری که در بخش تعویض بک لایت تلویزیون ال جی انجام می شود استفاده از لامپ های پشت آلومینیومی است که باعث می شود گرمای ایجاد شده به وسیله لامپ ها بهتر دفع شود.
چنانچه که قصد تعمیر تلویزیون ال جی مدل lb را دارید، کافی است تا با متخصصان گروه رایان تی وی تماس بگیرید تا با کمترین هزینه از بهترین خدمات تعمیر تلویزیون توسط متخصصان با تجربه و ماهر برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط