تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی از خدمات ویژه و تخصصی گروه رایان است. شرکت ال جی طی چند دهه گذشته یک روند صعودی در کمیت و کیفیت تولیدات خود داشته و به بزرگترین تولید کننده لوازم منزل تبدیل شده است. ال جی الکترونیکس که در سال 1995 از ادغام دو شرکت گلداستار و گلدات به وجود آمد و سیر تحول و پیشرفت محصولات آن سرعت بیشتری گرفت ، به نحوی که اولین تلویزیون (OLED) در سال 2013 توسط ال جی طراحی و ساخته شد. بدیهی است به موازات این رشد، در بخش تعمیر تلویزیون و خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی هم شرایط جدیدی پیدا کرده است.

مشاوره تعمیرات تلویزیون ال جی

 اولین قدم برای شروع تعمیر یک تلویزیون خراب و معیوب، دریافت یک مشاوره دقیق و کامل در مورد مراحل تعمیرات است. متخصصین تعمیر تلویزیون رایان تی وی با دریافت کد مدل تلویزیون و همچنین نشانه‌های ظاهری خرابی، اطلاعات کاملی در مورد عیب یابی، قطعات معیوب، نحوه و مراحل تعمیر و هزینه تقریبی تعمیرات تلویزیون ارائه می‌دهند. با دریافت این اطلاعات بهتر می‌توانید در مورد تعمیر و یا تعویض قطعات تلویزیون معیوب خود تصمیم بگیرید.

همانطور که گفتیم برای دریافت مشاوره تعمیرات تلویزیون دو فاکتور مورد نیاز است: کد مدل تلویزیون و دیگری نشانه‌های ظاهری خرابی. هر تلویزیون غیر از برند شرکت سازنده، یک مدل کد خاص دارد. این عبارت اختصاصی، نشان دهنده اطلاعاتی مانند سال ساخت، سری تولید و مشخصات و نوع قطعات داخلی است.

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی

 

مدل کد تلویزیون های ال جی از فرمول خاصی پیروی می کند. حروف و اعدادی که در آن استفاده شده است هر یک بیانگر یکی از ویژگیهای دستگاه شماست. در واقع کد مدل، یک عبارت اختصاری از ویژگی‌ها و فناوری‌های مختلفی است که در آن تلویزیون از آنها استفاده شده است.

نمونه زیر یکی از فرمول های مدل کد تلویزیون های جدید ال جی است که می توانید به کمک آن مشخصات اصلی تلویزیون خود را به دست آورید. خلاصه اینکه نقطه شروع در مجموعه عملیات تعمیر تلویزیون ال جی  مشخص شدن دقیق مدل کد تلویزیون است. بعنوان مثال بر اساس اطلاعات جدول زیر تلویزیون ال جی با مدل کد 42LB56100GI تلویزیون ال ای دی ال جی در سایز 42 اینچ و دارای پنل LED و سال ساخت 2013 و دارای گیرنده دیجیتال داخلی است.

فرمول مدل تلویزیون ال جی

بررسی نشانه‌های خرابی در تلویزیون ال جی

پس از مشخص شدن کد مدل، به سراغ علائم خرابی تلویزیون بروید و آنها را دقیق بررسی کنید. مثلا اگر تلویزیون روشن نمی‌شود، چک کنید که آیا لامپ پاور روشن است یا خیر؟ و یا اگر تصویر تلویزیون قطع شده است باید بررسی کنید که تلویزیون در ورودی‌های مختلف پخش صدا دارد یا این که صدا هم قطع شده است؟

دقت در درستی این اطلاعات باعث می‌شود که مشاوره تعمیر تلویزیون دقت بالاتری داشته و اطلاعات دریافتی شما به واقعیت نزدیکتر باشد. بعنوان نمونه یکی از ایرادهای شایع در بین تعداد زیادی از مدل‌های تلویزیون ال جی خرابی بک لایت است. اصلی ترین نشانه خرابی بک لایت تلویزیون قطع شدن تصویر است. متخصصین مشاور تعمیرات تلویزیون با اطلاع از مدل تلویزیون و نشانه‌های ظاهری خرابی بک لایت می‌توانند هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی و مدت زمان لازم را به شما اطلاع دهند.

تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی

بیشتر بخوانید : تعمیر تلویزیون سامسونگ

 

راهنمای عیب یابی تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی

بر اساس آمار مجموعه تعمیرات تلویزیون ال جی، شایع‌ترین خرابی‌هایی که در تلویزیون‌های ال ای دی ال جی دیده می‌شود عبارتند از :

  1. روشن نشدن تلویزیون ال جی
  2. خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی
  3. قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی
  4. آبی شدن صفحه تلویزیون ال جی
  5. کم نور شدن صفحه تلویزیون ال جی
  6. هاله های سیاه در تلویزیون ال جی
  7. بهم ریختگی رنگ تلویزیون ال جی
  8. ایجاد خطوط عمودی در تصویر تلویزیون ال جی
  9. سفید شدن صفحه تلویزیون ال جی

در نوشته تعمیر تلویزیون ال جی به بررسی این ایرادهای شایع و روش تعمیر آنها پرداخته‌ایم. در این نوشته به صورت تخصصی ایجاد این مشکلات را در مدل‌های مختلف تلویزیون ال ای دی ال جی بررسی می‌کنیم. در هر مدل ایرادهای متداول را ذکر کرده و در صورت نیاز متخصصین تعمیر تلویزیون ال جی گروه رایان تی وی توضیحات لازم را ارائه داده‌اند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

1.تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN

32LN5400 – 32LN5440 – 32LN540 – 42LN540 – 42LN5420 – 42LN54400 – 50LN540 و …

سری LN یکی از معروفترین مدل‌های تلویزیون ال جی است که به دلیل قیمت مناسب و در عین حال کیفیت مطلوب تصویر با استقبال خریداران مواجه شد.

شایع‌ترین ایرادهایی که در آمار تعمیر تلویزیون ال جی مدل LN دیده می‌شود عبارتند از:

1.1.قطع شدن تصویر تلویزیون به علت خرابی بک لایت

خرابی بک لایت در تلویزیون ال جی مدل LN معمولا به این صورت ظاهر می‌شود که وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم برای یک لحظه لوگوی ال جی نمایش داده می‌شود اما پس از آن تصویر قطع می‌شود. در این حالت پخش صدا ادامه دارد و سایر عملکردهای تلویزیون مانند تعویض کانال به طور طبیعی انجام می‌شود.

2.1.روشن نشدن تلویزیون

وقتی تلویزیون را به برق می‌زنیم چراغ پاور تلویزیون روشن می‌شود اما با فرمان پاور هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد و ثابت است. این ایراد در تلویزیون ال جی مدل LN معمولا به دلیل خرابی مین برد تلویزیون ایجاد می‌شود.

3.1.خاموش و روشن شدن تلویزیون بعد از مدتی کار کردن

وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم به طور طبیعی روشن می‌شود اما پس از مدتی کار کردن و به اصطلاح گرم شدن تلویزیون خودبخود خاموش و پس از چند لحظه روشن می‌شود. این ایراد در مدل LN معمولا به دلیل خرابی برد پاور ظاهر می‌شود.

بک لایت تلویزیون ال جی 42LN

 

ویدئو آموزشی : تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی 42LB

 

2.تعمیر تلویزیون ال جی مدل LB

32LB552V – 32LB56100 – 32LB551 – 42LB552 – 42LB56100GI – 42LB58200 – 42LB58300 – 47LB56100GI – 47LB62300GI – 47LB65200 – 47LB5610 – 50LB58200 – 55LB5900 – 60LB56100 – 60LB5610

اگر بگوییم سری LBپرفروش‌ترین تلویزیون ال جی طی 10 سال گذشته است اشتباه نکرده‌ایم. کیفیت بالای ساخت در کنار ظرافت‌های طراحی و کیفیت تصویر در این آمار موثر بوده است.

پرتکرارترین ایرادهایی که در تعمیر تلویزیون ال جی مدل LB ایجاد می‌شود عبارتند از:

1.2.قطع شدن تصویر

به علت خرابی بک لایت ایجاد می‌شود. قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی مدل LB معمولا به این حالت است که وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم لوگوی اولیه ال جی ظاهر می‌شود اما پس از آن تصویر سیاه می‌شود.

2.2.قطع و وصل شدن تصویر (چشمک زدن هر چند ثانیه یکبار)

به علت نیمه خراب شدن لامپ‌های بک لایت ایجاد می‌شود. قطع و وصل شدن تصویر در تلویزیون ال جی مدل 47LB زیاد دیده می‌شود.

3.2.سیاه شدن بخشی از تصویر تلویزیون

وقتی تعدادی از لامپ‌های بک لایت به صورت اتصال کوتاه درمی‌آیند، روشن نمی‌شوند اما سایر لامپ‌های سالم به طور طبیعی روشن شده و کار می‌کنند. در این حالت در محل لامپ‌های خاموش در تصویر تلویزیون سیاهی ابر مانند ایجاد می‌شود.

 

بک لایت ال جی 42LB

3.تعمیر تلویزیون ال جی مدل LS

42LS57000 – 42LS3400 – 42LS46000 و …

به غیر از ویژگی‌های فنی و ساخت، مهم‌ترین شاخصه مدل LS که آن را در بخش تعمیرات تلویزیون ال جی شاخص می‌کند، استفاده از بک لایت لبه (Edge) و از نوع یک طرفه در آن است. در عین حال شایع‌ترین ایرادی هم که در این مدل ایجاد می‌شود مربوط به خرابی همین قطعه است که به صورت قطع شدن تصویر تلویزیون بعد از مدتی کار کردن ظاهر می‌شود.

وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم به طور طبیعی روشن می‌شود اما پس از مدتی تصویر تلویزیون قطع می‌شود. مهم‌ترین دلیل خرابی بک لایت مدل LS را باید حرارت بالای ان دانست. تراکم بالای لامپ‌ها و حرارت زیادی که تولید می‌کنند باعث خرابی انها می‌شود. در بک لایت‌های یک طرفه لازم است لامپ‌ها با توان بالاتری کار کنند تا بتوانند تمام مساحت تصویر را روشن کنند.

 

4.تعمیر تلویزیون ال جی مدل LM

42LM66100 – 42LM76100 – 42LM62000 – 47LM66100 – 47LM76100 – 47LM86000 – 55LM86000 و …

سری LM را باید یکی از پرچمداران ال جی دانست. کیفیت بالای ساخت در کنار ویژگی بدون قاب بودن (Frameless) بودن زیبایی خاصی به این مدل داده است.

شایع‌ترین ایرادهایی که در تلویزیون ال جی مدل LM ممکن است با آنها مواجه شوید عبارتند از:

1.4قطع شدن تصویر بعد از مدتی کار کردن طبیعی تلویزیون

در تمام ورژن های این سری مانند LM66100 ، LM76100 از بک لایت (Edge) یکطرفه که در پایین دستگاه قرار گرفته استفاده شده است. لامپ‌های بک لایت به دو شاخه چپ و راست تقسیم می‌شوند و وقتی در یکی از بخش‌ها خرابی ایجاد می‌شود باعث قطع شدن و سیاه شدن تصویر تلویزیون بعد از چند دقیقه می‌شود.

2.4.دو نیمه شدن تصویر

معمولا به علت تفاوت در مقدار بک لایت در دو طرف تصویر و یا اشکال در عملکرد صفحه نمایش تلویزیون، ظاهر می‌شود.

3.4.روشن نشدن تلویزیون

معمولا لامپ قرمز پاور به صورت ثابت روشن می‌ماند و یا ممکن است چشمک بزند، اما تلویزیون روشن نمی‌شود. خرابی مین برد اصلی‌ترین دلیل ایجاد روشن نشدن تلویزیون ال جی مدل LM است.

4.4.ایجاد خطوط عمودی در تصویر تلویزیون

بیشترین دلیل ایجاد خطوط عمودی در تلویزیون ال جی مدل LM، ایجاد آبخوردگی در صفحه نمایش است. ورود آب و یا مایعات به صورت رسانا باعث ایجاد اتصالی در فلت‌های پنل و آسیب دیدگی آنها و برد آدرس تلویزیون شده و ایرادهایی مانن ایجاد خطوط عمودی در تصویر تلویزیون ظاهر می‌شود.

 

5.تعمیر تلویزیون ال جی مدل LJ – UJ

42UJ634 – 42UJ635 – 42UJ6200 – 42UJ6300 – 43UJ69000 – 49UJ651 – 49UJ634 – 49UJ670 و …

آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی شایع‌ترین ایرادی است که در این چند مدل ایجاد می‌شود. این ایراد به مرور زمان ظاهر می‌شود یعنی در ابتدا لکه‌های پراکنده در تصویر ظاهر می‌شود و به مرور زمان تمام تصویر با زمینه آبی رنگ دیده می‌شود.

در توضیح این ایراد باید بگوییم که عموم لامپ‌های بک لایت دارای نور سفید هستند، در واقع با تابش نور سفید به صفحه نمایش است که رنگ‌های مختلف ایجاد شده در پیکسل‌ها، به شکل صحیح دیده می‌شوند. لامپ‌های بک لایت در این مدل‌ها زمانی که خراب می‌شوند بجای اینکه مانند سایر تلویزیون‌ها بسوزند و روشن نشوند، نور آنها از سفید به آبی متمایل به بنفش تغییر می‌کند. این تغییر رنگ نور زمینه باعث تغییر رنگ تصویر تلویزیون ال جی شده و تمام تصاویر با تم آبی دیده می‌شود.

آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

6.تعمیر تلویزیون ال جی مدل سری LW

42LW57000 – 42LW65100 – 47LW57000 – 47LW65100 – 47LW95000

خرابی مین برد شایع‌ترین ایراد در این سری است که معمولا به صورت روشن نشدن تلویزیون ظاهر می‌شود.

نشانه‌های خرابی مین برد تلویزیون ال جی مدل LW عبارتنست از :

  1. روشن نشدن تلویزیون
  2. چشمک زدن لامپ پاور و روشن نشدن تلویزیون ال جی
  3. ماندن تصویر روی لوگوی اولیه ال جی
  4. بهم ریختگی رنگها
  5. قطع شدن ورودی HDMI

مهمترین علت خرابی مین برد مدل LW57000، بالا بودن حرارت آی سی CPU است. قطعه سی پی یو به تناسب وظایف مختلفی که دارد، گرمای زیادی تولید می‌کند که به دلیل مناسب نبودن قطعه خنک کننده به خوبی دفع نشده و باعث خرابی مین برد تلویزیون ال جی می‌شود.

تعمیر تلویزیون ال جی مدل LW57000 در مجموعه رایان با دو راهکار تعمیر و یا تعویض مین برد انجام می‌شود:

در بخش تعمیر مین برد، قطعه معیوب رفع ایراد شده و سپس سعی می‌شود با اقدامات اصلاحی مانند نصب فن تبادل هوا میزان حرارت آن کنترل شود. اگر تعمیر مین برد به طور اصولی انجام شود و در کنار آن از موارد اصلاحی دفع حرارت به درستی و با دقت استفاده شود، می‌توان از دستگاه با کیفیت اصلی استفاده کرد.

تعویض مین برد با قطعه آکبند و اصلاح شده اقدام دیگری است که برای تعمیر تلویزیون ال جی مدل LW57000 انجام می‌شود. در مین برد جدید، نقطه ضعف اصلی رفع شده است و در عین حال دارای امکانات جدید مانند دیجیتال داخلی و امکان اتصال به اینترنت است.

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی مدل LW

 

ویدئو آموزشی : تعمیر مین برد تلویزیون ال جی LW57000

 

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی

شما می‌توانید در اولین تماس با متخصصین تعمیرات تلویزیون ال جی ارتباط برقرار کرده و با ارائه مدل تلویزیون و نشانه‌های ظاهری خرابی اطلاعات تکمیلی راجع به عیب یابی و رفع ایراد و هزینه تعمیر تلویزیون ال جی خود را دریافت کنید. رایان خدمات مختلفی در بخش تعمیرات تلویزیون ال جی ارائه می‌دهد که مهم‌ترین آنها عبارتند از :

  • ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ال جی در منزل و یا محل کار شما
  • ارائه بک لایت از معتبرترین تولید کنندگان همراه با گارانتی کتبی 1 ساله
  • تعمیر مین برد تلویزیون ال جی در مدل‌های مختلف
  • تعمیر انواع دی وی دی پلیر و سینمای خانگی ال جی در کوتاهترین زمان ممکن
  • نصب بلوتوث و فلش خور کردن انواع سیستم‌های صوتی قدیمی