تعمیر بکلایت تلویزیون ال سی دی سامسونگ

تعمیر بکلایت تلویزیون ال سی دی سامسونگ

آنچه در این نوشته خواهید خواند

در مطالب قبلی راجع به عملکرد بخش بک لایت و ظایف این مجموعه از قطعات تلویزیون که برخلاف تصور اکثر مشتریانی که به بخش تعمیرات تلویزیون مراجعه می کنند شامل یک قطعه نبوده و مجموعه ای از قطعات را شامل می شود توضیح دادیم و گفتیم که بزرگترین تفاوت تلویزیون های ال سی دی و آنچه امروز به نام تلویزیون ال ای دی می شناسیم تغییر در قطعات بخش بک لایت و به طور مشخص استفاده از لامپ های ال ای دی بجای لامپهای فلورسنت بوده است. در این بخش بطور اختصاصی به تعمیر بکلایت تلویزیون ال سی دی سامسونگ می پردازیم :

 

تعمیر بکلایت تلویزیون ال سی دی سامسونگ

 

در تلویزیون های ال سی دی سامسونگ به مانند عموم تلویزیون های ال سی دی بخش بک لایت از دو بخش کلی برد بک لایت و مجموعه لامپ ها تشکیل می شود. وظیفه کلی برد بک لایت ایجاد و تامین ولتاژ کار لامپهای فلورسنت است و در مدل های قدیمی این بخش به صورت یک برد جداگانه و در مدلهای بعدی با ادغام شدن با برد پاور تلویزیون، برد پاور بک لایت نام گرفت. لامپ های فلورسنت هم که تعداد آنها بین 12 تا 18 عدد در مدل های مختلف متغیر است با روشن شدن در پشت پنل تلویزیون نور لازم برای دیده شدن تصاویر را ایجاد می کند.

 

تعمیر بکلایت تلویزیون ال سی دی سامسونگ

بالاترین مقدار مصرف انرژی در تلویزیون های ال سی دی مربوط به بخش بک لایت بوده و البته بدلیل راندمان کاری پایین لامپ های فلورسنت مقدار زیادی از انرژی به صورت گرمایی تلف می شود و به گرما تبدیل می شود. به موازات بیشترین اتلاف انرژی بیشترین میزان استهلاک هم در تلویزیون های ال سی دی سامسونگ مربوط به بخش بک لایت می شود و قطعات مختلف این مجموعه روند استهلاکی بالاتری نسبت به سایر قطعات دارند.  لامپهای فلورسنت استقاده شده در بخش بک لایت تلویزیونهای ال سی دی سامسونگ مانند تمامی لامپ های فلورسنت با بالا رفتن زمان مصرف از حالت کار عادی خارج شده و یا می شکنند و یا ابتدا و انتهای آنها مانند مانند لامپهای مهتابی معمولی سیاه شده و یا جرقه می زند. معمولا در این حالت پروتکتورهای بخش بک لایت فعال شده و این بخش از کار می افتد و تصویر تلویزیون قطع می شود اما تلویزیون صدا دارد.

مشخص ترین علامت خرابی بخش بک لایت (که در پروسه تعمیر بکلایت تلویزیون ال سی دی سامسونگ هم صادق است) ، قطع شدن تصویر تلویزیون است و یا بهتر بگوییم دیده نشدن تصویر چون در این حالت تصویر وجود دارد اما چون نور لازم برای دیده شدن آن وجود ندارد آن را نمی بینیم. در تلویزیون های ال سی دی هم به مانند آنچه در مورد تعمیر بک لایت تلویزیون LED هم صادق است اگر در هنگامی که نور بکلایت تلویزیون قطع شده است یک منبع نور خارجی به پنل تلویزیون تابیده شود تصویر بصورت شبح دیده می شود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط