بررسی علت روشن نشدن سینمای خانگی + راه حل

آنچه در این نوشته خواهید خواند

بررسی علت روشن نشدن سینمای خانگی + راه حل عنوان مطلبی است که امروز به آن خواهیم پرداخت. مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری متعددی می تواند بر سینمای خانگی تاثیر بگذارد و باعث بروز برخی اشکالات در آنها شود. روشن نشدن سینمای خانگی یکی از این مشکلات است. اگر شما نیز به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل در سینمای خانگی خود هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

برد نغذیه سینمای خانگی

سرفصل مطالب

  • مسیر عیب یابی سینمای خانگی زمانی که روشن نمی‌شود؟

  • علت ایجاد پروتکت در سینمای خانگی

  • پروتکت چیست؟

  • PUSH POWER PROTECT در سینمای خانگی سونی

  • PROTECTION در سینمای خانگی سامسونگ

  • F61 در سیستم‌های صوتی پاناسونیک

  • علت روشن نشدن ضبط خانگی

مسیر عیب یابی سینمای خانگی زمانی که روشن نمی‌شود؟

اگر با روشن نشدن سینمای خانگی خود مواجه شدید در اولین قدم سعی کنید وضعیت موجود را کاملا شناسایی کنید. مهمترین نکته‌ای که در ابتدا باید به آن دقت کنید این است که آیا چراغ پاور دستگاه روشن می‌شود یا خیر؟ ممکن است برخی مدل‌ها دارای لامپ استندبای نباشد، مهم این است که بدانید مسیر برق ورودی دستگاه سالم است یا خیر؟ روشن شدن لامپ پاور سینمای خانگی به ما این اطمینان را می‌دهد که مسیر برق ورودی دستگاه سالم است و نیازی نیست که سیم برق و یا پریز را بررسی کنیم.

اگر سینمای خانگی را به برق زدیم و لامپ پاور آن روشن شد یعنی دستگاه در حالت آماده به کار (استندبای) قرار گرفته است. حالا نوبت آن است که برای روشن کردن، از کنترل و یا کلید ON/OFF روی پنل دستگاه استفاده کنیم. اگر سینمای خانگی با ریموت کنترل روشن نشد، از کلید روی دستگاه استفاده کنید. ممکن است کلید روشن و خاموش روی کنترل به درستی عمل نکند. معمولا کلیدهای پرکاربرد مثل روشن و خاموش، و کم و زیاد کردن ولوم روی کنترل‌ها به دلیل استفاده بالا، سفت شده و به سختی عمل می‌کنند. برای تست و آزمایش و تعمیر ریموت کنترل روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آخرین نکته‌ای که باید در این بخش دقت کنید نمایش ارورهایی است که ممکن است همراه با روشن نشدن سینمای خانگی نمایش داده شود. در ادامه به بررسی این پیام‌ها در برندهای مختلف می‌پردازیم.

 

علت ایجاد پروتکت در سینمای خانگی

پروتکت چیست؟

یکی از مباحثی که در بخش طراحی مدارهای لکترونیکی باید در نظر گرفته شود، موضوع امنیت و حفاظت از قطعات در مقابل ایرادهای مختلف است. وقتی بخشی از قطعات یک دستگاه معیوب می‌شود باید ایراد محدود شده و از سرایت آن به قطعات دیگر جلوگیری کرد. ساده‌ترین قطعه‌ای که در این بخش می‌توانیم مثال بزنیم (فیوز) است. قطعه‌ای که همه شما ان را می‌شناسید. اگر جریان یک مدار از حد معمول بیشتر شود، فیوز بخش تغذیه آن بخش (که مقدار آن به طور دقیق محاسبه می‌شود) می‌سوزد و از آسیب‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.

حالت پروتکت در دستگاههای سینمای خانگی زمانی ایجاد می شود که یک یا مجموعه ای از قطعات دستگاه به نحوی معیوب شوند که امکان سرایت آسیب دیدگی به سایر قطعات وجود داشته باشد. در این حالت سیستم عیب یابی داخلی فعال می‌شود و دستگاه را خاموش و یا غیر فعال می‌کند. معمولا در حالت پروتکت، یک پیام متناسب با ایراد ایجاد شده در دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود. در ادامه به بررسی پروتکشن در سیستم‌های صوتی برندهای مختلف می‌پردازیم.

PUSH POWER PROTECT در سینمای خانگی سونی

شرکت سونی در عموم محصولات خود از تلویزیون‌ها گرفته تا سیستم‌های صوتی، سینمای خانگی و حتی اسپیکرها از سیستم‌های عیب‌یابی به بهترین شکل ممکن استفاده کرده است.

در عموم سیستم‌های صوتی سونی زمانی که ایرادی در دستگاه ایجاد شود، به شکلی که باعث ایجاد اضافه بار روی بخش پاور شود، برای جلوگیری از معیوب شدن قطعات بیشتر، دستگاه غیر فعال می‌شود و از مصرف کننده می‌خواهد که ان را خاموش کند. در این حالت عبارت PUSH POWER PROTECT در سینمای خانگی سونی نمایش داده می‌شود.

اگر با حالت پروتکت در سیستم صوتی سونی خود مواجه شدید در اولین اقدام همه بلندگوها را جدا کنید. اگر ایراد برطرف نشد، می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه معیوب شده و برای تعمیر آن باید به متخصصین تعمیر سینمای خانگی سونی مراجعه کنید.

PROTECTION در سینمای خانگی سامسونگ

مشکل پروتکت در سینمای خانگی سامسونگ هم یکی از ایرادهای شایع است. این ایراد در انواع سیستم‌های صوتی سامسونگ به دلایل مختلفی مثل خرابی برد پاور و معیوب شدن قطعات آمپلی فایر ظاهر می‌شود.

یکی از ایرادهای ظاهری پروتکت در سینمای خانگی سامسونگ، خاموش شدن بعد از چند دقیقه کارکردن است. در ابتدای استفاده، زمانی که سینمای خانگی سامسونگ را روشن می‌کنیم به طور طبیعی کار می‌کند، اما بعد از مدتی مثلا نیم ساعت، خاموش می‌شود. اگر دستگاه را مجدد روشن کنیم، در دفعات بعدی، در زمان کوتاهتری خاموش خواهد شد. خاموش شدن سینمای خانگی سامسونگ معمولا به دلیل ایجاد اشکال و معیوب شدن قطعات بخش آمپلی فایر ایجاد می‌شود.

اگر با حالت پروتکت در سیستم صوتی سامسونگ خود مواجه شدید در اولین اقدام همه بلندگوها را جدا کنید. اگر ایراد برطرف نشد، می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه معیوب شده و برای تعمیر آن باید به متخصصین تعمیر سینمای خانگی سامسونگ مراجعه کنید.

 

F61 در سیستم‌های صوتی پاناسونیک

پروتکت در عموم سیستم‌های صوتی پاناسونیک، با نمایش F61 همراه است. البته این کد خطا بسیار گسترده است و تعداد زیادی از قطعات را شامل می‌شود. بعبارت دیگر سیستم عیب یابی در پاناسونیک دقت سونی را ندارد و باید خرابی بخش‌های مختلف را محتمل دانسته و همه انها را بررسی و عیب یابی کرد.

اگر با حالت پروتکت در سیستم صوتی سامسونگ خود مواجه شدید در اولین اقدام همه بلندگوها را جدا کنید. اگر ایراد برطرف نشد، می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه معیوب شده و برای تعمیر آن باید به متخصصین تعمیر سینمای خانگی پاناسونیک مراجعه کنید.

 

 

علت روشن نشدن ضبط خانگی چیست؟

اگر مطالب بالا را به دقت خواهده باشید، می‌توانید مراحل عیب یابی و رفع اشکال در یک ضبط خانگی و در مواجهه با ایراد روشن نشدن را مثل یک تعمیرکار لوازم خانگی توضیح دهید.

 

تعویض کابل برق می تواند در رفع مشکل روشن نشدن سینمای خانگی موثر باشد.

اشکال در کنترل از راه دور سینمای خانگی

اگر سعی کردید سینمای خانگی خود را با استفاده از کنترل از راه دور روشن کنید، اما با مشکل مواجه شدید، مطمئن شوید هیچ مانعی در غضای بین کنترل و سینمای خانگی نباشد.

تعویض کابل های اتصال سینمای خانگی می تواند در رفع مشکل موثر باشد.

اشکال در کابل ها

ممکن است سینمای خانگی شما روشن باشد، اما به دلیل مشکل در کابل ها شما تصویر یا صدایی دریافت نکنید. برای رفع این مشکل کابل ها چک کنید. سپس آن ها را جدا و مجددا متصل کنید. از محکم بودن کابل ها اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان از کابل دیگری استفاده کنید. از نزدیک ترین فروشگاه صوتی و تصویری، کابل جدید تهیه کنید و به دستگاه متصل کنید و بررسی کنید مشکل روشن نشدن سینمای خانگی رفع می شود یا خیر؟

مطمئن شوید دستگاه روشن نشده است.

لزوما اینکه سینمای خانگی چیزی نمایش نمی دهد و تصویری ارسال نمی کند به این معنی نیست که روشن نشده است. دستگاه را بررسی کنید و از روشن نشدن سینمای خانگی اطمینان حاصل کنید. راه حلی ساده این است که صدای دستگاه را زیاد کنید. اگر مشکلی در فرستنده های تصویر وجود داشته باشد، با این کار مشخص می شود.

در بیشتر موارد مشکل روشن نشدن سینمای خانگی به راحتی رفع می شود.

تشخیص با استفاده از چراغ دستگاه

اگر ضمن روشن نشدن سینمای خانگی، چراغ دستگاه (چراغ استندبای) نیز روشن نشد، ممکن است این مشکل به دلیل بروز اشکال در برد تغذیه دستگاه باشد. برد تغذیه در واقع وظیه تامین انرژی سینمای خانگی را برعهده دارد.

اما در مواردی که سینمای خانگی روشن نمی شود، در حالی که چراغ سیستم روشن است، احتمال خرابی برد تغذیه (پاور برد) و همچنین برد اصلی (مین برد) وجود دارد. برد اصلی وظیفه نظارت و مدیریت بخش های مختلف، پردازش سیگنال های صدا و تصویر و… را در سینمای خانگی را بر عهده دارد.

در برخی موارد نیز ممکن است که سینمای خانگی روشن شده و سپس خاموش شود. در این صورت احتمال خرابی، بیشتر در بخش آمپلی فایر سینمای خانگی است.

کلام آخر

در این مطلب از سری مطالب وی سایت رایان تی وی به بررسی علت روشن نشدن سینمای خانگی پرداختیم. در آخر اگر با راه حل های بیان شده مشکل دستگاه شما همچنان رفع نشد، می توانید از متخصصان با تجربه رایان تی وی در این باره کمک بگیرید. رایان تی وی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در حوزه تعمیر انواع سیستم صوتی و تصویری از جمله تعمیر سینمای خانگی و تعمیر تلوزیون می باشد.

سوالات متداول

آیا برای رفع مشکل روشن نشدن سینمای خانگی نیاز است که آن را حمل کنیم؟

خیر، رایان تی وی ارائه دهنده خدمات تعمیر انواع سیستم های صوتی و تصویری از جمله تلویزیون و سینمای خانگی در منزل است. می توان با متخصصان رایان تی وی بگیرید و انواع خدمات را در منزل دریافت کنید.

چگونه تشخیص دهیم که مشکل روشن نشدن سینمای خانگی از کجاست؟

به راحتی با راه حل های بیان شده در این مطلب سینمای خانگی خود را بررسی کنید. اگر علت مشکل را پیدا نکردید، از متخصصان در زمینه تعمیر سینمای خانگی کمک بگیرید.

آیا مشکل روشن نشدن سینمای خانگی قابل حل است؟ یا سینمای خانگی باید تعویض شود؟

در بیشتر موارد مشکل روشن نشدن سینمای خانگی قابل تعمیر است.

چه مقدار زمان و هزینه برای تعمیر سینمای خانگی و رفع مشکل روشن نشدن سینمای خانگی نیاز است؟

هزینه و زمان مورد نیاز برای تعمیر سینمای خانگی به نوع مشکل آن بستگی دارد. در باره اطلاع از هزینه و زمان، با توجه به مشکل سینمای خانگی شما، می توانید با متخصصان رایان تی وی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط