بررسی علت اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی

اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی

آنچه در این نوشته خواهید خواند

اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی از جمله مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه می شوند. شاید برای شما مهم پیش آمده باشد که بخواهید یک رسانه مانند فیلم و موسیقی و… را از طریق فلش USB در سینمای خانگی پخش کنید و در اجرای آن با مشکل مواجه شده باشید. در این صورت در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا علت و نحوه رفع این مشکل را با هم بررسی کنیم.

اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی

بررسی علت اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی

فلش ها حافظه هایی کوچک، قابل حمل و پرکاربرد اند که امروزه کاربرد بسیار زیادی دارند. هر کدام از ما ممکن است همیشه یک فلش همراه خود داشته باشیم، و در آن رسانه های مختلف از جمله آهنگ ها و فیلم ها و… مورد علاقه خود را نگهداری کنیم. حال فرض کنید که می خواهید اطلاعات موجود بر روی فلش خود را در سینمای خانگی به نمایش در بیاورید و در این کار با مشکل مواجه شوید.

اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی

برای رفع مشکل اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی حتما به دفترچه راهنما سینمای خانگی مراجعه کرده و آن را به دقت مطالعه کنید.

در ادامه به برخی علت های  اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی می پردازیم:

  • سینمای خانگی از فلش و یا محتویات فلش پشتیبانی نمی‌کند

در برخی مواقع عدم پشتیبانی می تواند دلیل اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی باشد. به عنوان مثال ممکن است فلش به صورت NTFS فرمت شده باشد، در صورتی که سینمای خانگی شما این نوع فرمت را پشتیبانی نمی کند. در این صورت می توانید با اتصال فلش به کامپیوتر نوع فرمت را بررسی و به راحتی آن را تغییر دهید.

معمولا بسیاری از پخش کننده ها مانند سینماهای خانگی از حافظه های فرمت شده با سیستم NTFS  و FAT32 پشتیبانی می کنند. با این حال ممکن است برخی دستگاها تنها فرمت FAT32 را تشخیص دهند. به همین منظور فرمت فلش با سیستم FAT32 می تواند در رفع مشکل موثر باشد. البته توجه داشته باشید که حتما قبل از تغییر فرمت از اطلاعات موجود در حافظه فلش پشتیبان گیری کنید. زیرا بعد از تغییر فرمت تمام اطلاعات موجود در آن پاک خواهند شد.

همچنین در رابطه با رسانه های موجود در فلش نیز باید بررسی کنید که آیا فرمت آنها با سینمای خانگی شما سازگار است یا خیر؟

  • به عنوان مثال ممکن است رسانه موردنظر فیلمی با فرمت mkv باشد، در صورتی که سینمای خانگی شما این فرمت را پشتیبانی نمی کند. در این صورت باید با نرم افزارهای مناسب فرمت رسانه را به فرمت های قابل تشخیص سینمای خانگی تبدیل کنید.
  • رایج ترین فرمت ها در انوع پخش کننده ها عبارتند از:  MP3 ,MP4 ,MPEG ,WMA ,WAV  ,AVI و…
  • برای دریافت اطلاعات درباره موارد قابل تشخیص و پشتیبانی لازم است که حتما دفترچه راهنمای سینمای خانگی را مطالعه کنید.
  • فلش معیوب است

در این شرایط می توانید فلش دیگری را روی سینمای خانگی امتحان کنید. اگر فلش های دیگر به درستی بر روی سینمای خانگی پخش می شوند به این معناست که فلش اصلی شما دچار مشکل شده است.

فلش ها ممکن است در موارد سخت افزاری و نرم افزاری دچار مشکل شوند. در موارد نرم افزاری فرمت کردن راهی موثر است، اما در بحث سخت افزاری تنها راه، تعویض فلش است. از جمله مشکلات نرم افزاری می توان به ناقص بودن فرمت و یا ویروسی شدن فلش اشاره کرد که در این صورت نرم افزارهای ضد ویروس می توانند در حل مشکل شما موثر باشند.

  • پورت ورودی USB معیوب است

گاهی ممکن است که پین های پورت USB سینمای خانگی به درستی متصل نشده باشد و به همین دلیل فلش در آن اجرا نشود. برای تشخیص این مورد می توانید از فلش های چراغدار استفاده کنید. اگر چراغ فلش روشن شد، پورت USB مشکلی ندارد. اما اگر چراغ روشن نشد به این معناست که پورت USB دستگاه به بررسی و تعمیر احتیاج دارد. همچنین می توانید فلش را در دستگاه دیگری امتحان کنید تا مطمئن شوید اشکال از پورت USB است، و نه از فلش.

  • قدیمی بودن سیستم عامل سینمای خانگی

ممکن است عدم تشخیص و اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی به دلیل به روز نبودن سیستم آن باشد. در این صورت به راحتی می توان با متصل کردن پخش کننده به اینترنت و آپدیت سیستم مشکل را حل کرد.

  • حجم فلش زیاد است

سینمای خانگی نمی تواند مانند یک کامپیوتر فلش هایی با حجم بالا را اجرا کند. با توجه به نوع سیستم، سینمای خانگی می تواند حداکثر 128 گیگ را از طریق درگاه USB پشتیبانی کند. برای بررسی این مورد می توانید دفترچه راهنمای سینمای خانگی را مطالعه نمایید.

کلام آخر

در این مطلب سعی داشتیم تا در رابطه با علت اجرا نشدن فلش در سینمای خانگی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه در صورت بروز هر گونه مشکل در سیستم های پخش کننده از جمله سینمای خانگی می توانید با متخصصان رایان تی وی در ارتباط باشید. مجموعه رایان آماده ارائه خدمت با اعزام کادر متخصص در محل جهت رفع مشکل و تعمیر انواع سیستم پخش کننده می باشد.

سوالات متداول

در حالتی که سینمای خانگی از فلش من پشتیبان گیری نمی کند، چه باید کرد؟

محتویات فلش را در محل مناسب کپی کنید. سپس فلش را با فرمت سازگار با نوع سیستم فرمت کنید.

همچنین فرمت رسانه های موجود در فلش را به فرمت سازگار پخش کننده تغییر دهید.

چگونه بفهمیم که اشکال از  پورت USB سینمای خانگی است؟

می توانید از فلش‌های چراغ‌دار استفاده کنید. در صورتی که چراغ موجود در فلش روشن نشد، اشکال از پورت USB است که در این حالت باید بررسی و تعمیر شود. مجموعه رایان می تواند در این باره به شما راهنمایی‌ لازم را ارئه دهد.

در صورت به روز نبودن سیستم عامل سینمای خانگی چه باید کرد؟

در این صورت می توان با اتصال سینمای خانگی به اینترنت، سیستم را آپدیت کرد. البته بهتر است که این کار توسط فردی مسلط با کادری مجرب انجام شود. در این مورد می توانید از مشاوران مجموعه رایان کمک بگیرید.

علت نخواندن فلش در اسپیکر

مجهز بودن به تکنولوژی‌های جدید مانند فلش و بلوتوث باعث شده تا اسپیکرها در انواع ایستاده، شارژی و مسافرتی، جای سیستم‌های صوتی قدیمی مانند سینمای خانگی‌ها را بگیرند. اکثر مدل‌های اسپیکر خانگی مجهز به پورت USB هستند و قادر به خواندن فرمت‌های مختلف صوتی هستند. اما برخی از مشتریان از نخواندن فلش در اسپیکر خانگی خود شکایت دارند.

مهمترین دلایل اجرا نشدن فلش در اسپیکر عبارتند از:

  1. شکستگی پورت USB
  2. خرابی فلش
  3. اطلاعات داخل فلش با اسپیکر سازگار نیست

آمار تعمیر اسپیکر در مجموعه رایان نشان می‌دهد، اغلب مشکلاتی که باعث می‌شود اسپیکر شما نتواند اطلاعات داخلی فلش را بخواند و پخش کند، جزء این سه مورد است.

رفع مشکل نخواندن فلش در اسپیکر

به هر دلیلی که اسپیکر شما نتواند اطلاعات و محتوای فلش متصل شده به آن را بخواند، عیب یابی و رفع مشکل خیلی سخت نخواهد بود.

ابتدا از سلامت فیزیکی پورت USB اسپیکر اطمینان حاصل کنید. این که چون تا دیروز سالم بوده پس امروز هم مشکلی ندارد، صحیح نیست. فلش‌هایی که دارای چراغ هستند در این جا می‌توانند به شما که مصرف کننده خانگی هستید کمک کنند. روشن شدن لامپ فلش به این معناست که پورت USB اسپیکر شما اتصالا لازم را برقرار می‌کند.

اگر به سلامت فلش خود شک دارید، بهترین روش، تعویض آن است. از یک فلش دیگر که به سلامت آن اطمینان دارید، استفاده کرده و پس از خالی کردن آن، چند فایل سبک به آن منتقل کنید. این بهترین روش برای عیب یابی نخواندن فلش در اسپیکر است.

 

 

 

 

 

 

 

6 پاسخ

  1. وقتتون بخیر.
    فلش رو به دستگاه زدم، آهنگ ها رو میخونه اما فیلم ها رو نه. پوشه ها رو نشون میده اما فایل ها رو نه. لطفا کمک کنید

    1. با سلام، احتمالا دستگاه شما قابلیت خواندن فرمت فایل های شما را ندارد. معمولا در دفترچه راهنمای استفاده که همراه دستگاه هست فرمت‌های مختلفی که دستگاه قابلیت خواندن انها را دارد نام برده می‌شود. با توجه به برند و مدل دستگاه می توانید این سرویس منوال را از اینترنت دانلود کنید.

  2. سلام
    خسته نباشید
    دستگاهlh_860 دارم که در حال آپگرید خاموش شد..
    الان نه صدا داره و نه تصویر…
    دستگاه روشن میشه ها…
    ریست هم نمیشه.
    چکارش بکنم؟؟؟

    1. با سلام، فرمت موزیک را بررسی کنید. ترجیحا یک فلش مموری با حجم پایین که از سلامت آم اطمینان داشته باشید را با چند فایل محدود تست کنید. به احتمال زیاد مشکل دستگاه شما بررسی این نکات برطرف خواهد شد و نیازی به مراجعه به مراکز تعمیر سینمای خانگی نخواهید داشت.

    2. با سلام، فرمت موزیکی که استفاده می‌کنید را چک کنید که جزء فمت‌های قابل پخش در سینمای خانگی سما هست یا خیر؟ در مرحله بعد می‌توانید از یک فلش سالم و یک فایل مطمئن استفاده کنید. معمولا در این مواقع تست ابزار دیگر بهترین راه مقایسه و رفع ایراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط